13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    jobharthoorn

Meer geheugen inbouwen MacBook Pro

Ik zou graag wat geheugen extra toevoegen aan mijn Macbook pro mid 2009, 2,66GHz intel core 2 duo.
    Op dit moment zit ik op 4GB 1067 MHz DDR3. Zou het mogelijk zijn om dit te upgraden naar 8GB, zo ja dan zou ik dit graag zelf doen aangezien de prijs en kosten.. Wat raden jullie mij aan? En hou zou dit dan moeten?

Alvast bedankt!

Job Harthoorn

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

Ik heb precies de zelfde laptop. Nu ook 8GB.
    http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Geheugen/Corsair-SODIMM-DDR3,CL9,13338GB-KIT/1196538

Alsjeblieft en succes!

p.s. SSD is ook een aanrader!

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

Overigens is inbouwen niet de kunst onderkant eraf. Batterij eruit en dan zit er aan de binnenkant 2 schroefjes die los moeten, daarna kan je de geheugen modules er door middel van een klik losmaken eruit halen en de nieuwe erin doen. Daarna alles er weer in en klaar:)

Bijdrager
    Mr Macintosh

Ja en BAM BAM

Bijdrager
    Mr Macintosh
    Maurits op 19 september 2012

Overigens is inbouwen niet de kunst onderkant eraf. Batterij eruit en dan zit er aan de binnenkant 2 schroefjes die los moeten, daarna kan je de geheugen modules er door middel van een klik losmaken eruit halen en de nieuwe erin doen. Daarna alles er weer in en klaar:)

Dit is een unibody model, dat trucje geldt dus niet.

Bijdrager
    Niels

Bijdrager
    Niels

NIET doen!! Dit setje van Corsair is 1333Mhz terwijl jij 1067MHz hebt. Dit is dus niet de optimale keuze, aangezien de latency anders is!

Je kunt beter kiezen voor 1 keer deze of 2 keer deze of 1 setje van deze deze

Bijdrager
    iMarvin
    Maurits op 19 september 2012

Ik heb precies de zelfde laptop. Nu ook 8GB.

http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Geheugen/Corsair-SODIMM-DDR3,CL9,13338GB-KIT/1196538

Alsjeblieft en succes!

p.s. SSD is ook een aanrader!

Zorg dan wel dat je naar het goede geheugen doorlinkt. Het geheugen waar jij naar linkt is 1333 MHz, terwijl de MBP van topicstarter tot 1066 MHz ondersteunt !

@Jobharthoorn: Check DEZE LINK even. Wel even 1066 MHz en 8GB selecteren, krijg je zo al het beschikbare op een rijtje.

Bijdrager
    Ni3l55

Hier op OmT hebben we al een topic over ram het is dan beter daar ook te vragen: http://www.onemorething.nl/community/topic/macs-en-ram-veel-gestelde-vragen/page/94

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

Mijn excuses. Ik linkte het door van een email wat mij ooit gestuurd is door de MyCom.
    Als ik bij mijn info kijk is het ook 1067!

@Mr Macintosh

Ik heb ook een unibody overigens.. gaat prima.

Bijdrager
    jobharthoorn

Super bedankt voor alle tips, ik ga denk ik een setje kopen van 2x 4GB.
    SSD Lijkt me ook super alleen zin een beetje met de hoge kosten van de SSD..
    Iemand nog tips??

Job

Moderator
    unSOUND
    jobharthoorn op 19 september 2012

Iemand nog tips??

Stap 1:
    Besef het verschil tussen “willen hebben” en “nodig hebben”.

Stap 2:
    Kijk of je het geld er makkelijk voor kunt missen of niet.

Stap 3:
    “Geen geld makkelijk kunnen missen”, en “willen hebben” gaan niet samen.

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

@Jobharthoorn

Ik heb zelf niet veel ruimte nodig! Externe opslag.. Heb voor 100 euro een 128 Crucial M4 schijf gekocht! En ik moet zeggen echt super!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.