-
Q:
Meer CPU verbruik dan normaal.
Beste OMT’ers!
Sinds kort, heb ik te kampen met een hoger CPU gebruik op mijn iMac 21,5″ 3.06 Ghz Intel Core 2 Duo net 4 GB RAM.
Ik heb altijd activiteitenweergave in het dock staan, zodat ik mijn CPU kan zien.Van de een op de andere dag, had ik ineens een hoger CPU gebruik. Ik zag dat dit kwam door AVG Link scanner, deze en de plugin verwijderd. Waarnaar de internetbrowser (die het meeste CPU verbruikten) minder CPU gingen verbruiken.
Echter, is het nu zo dat wanneer ik activiteitenweergave open, activiteitenweergave en activitymonitord bij elkaar meer dan 80% CPU vreten!
Ook blijven de browsers meer CPU gebruiken dan dat ik gewoonlijk gewenst was (wanneer ik tabbladen toevoeg of youtube).
Het rare is, dat wanneer ik al mijn apps in mijn dock achter elkaar open, ik maar tot ±80% CPU gebruik kom.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?Ik heb al een PRAM reset gedaan, en schijfbevoegdheden teruggezet.
Helaas, gaf dit geen verschil.
Ik denk niet, dat het gevaarlijk voor mijn machine kan zijn, maar toch, het is iets wat (mijn inziens) niet hoort.Alvast bedankt!
Karlson
Over de snelheid heb ik niet te klagen, deze is na het verwijderen van achtergrond applicaties zelfs wat op geschroefd (naar mijn gevoel). Ik kijk vooral naar de cijfertjes, de staafjes die worden gevuld met streepjes.
Vind het apart dat bepaalde processen ‘ineens’ meer CPU verbruiken dan een paar dagen geleden..Moet ik mij hier trouwens zorgen om maken?
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.