9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Karlson

Meer CPU verbruik dan normaal.

Beste OMT’ers!

Sinds kort, heb ik te kampen met een hoger CPU gebruik op mijn iMac 21,5″ 3.06 Ghz Intel Core 2 Duo net 4 GB RAM.
    Ik heb altijd activiteitenweergave in het dock staan, zodat ik mijn CPU kan zien.

Van de een op de andere dag, had ik ineens een hoger CPU gebruik. Ik zag dat dit kwam door AVG Link scanner, deze en de plugin verwijderd. Waarnaar de internetbrowser (die het meeste CPU verbruikten) minder CPU gingen verbruiken.

Echter, is het nu zo dat wanneer ik activiteitenweergave open, activiteitenweergave en activitymonitord bij elkaar meer dan 80% CPU vreten!
    Ook blijven de browsers meer CPU gebruiken dan dat ik gewoonlijk gewenst was (wanneer ik tabbladen toevoeg of youtube).
    Het rare is, dat wanneer ik al mijn apps in mijn dock achter elkaar open, ik maar tot ±80% CPU gebruik kom.
    Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ik heb al een PRAM reset gedaan, en schijfbevoegdheden teruggezet.
    Helaas, gaf dit geen verschil.
    Ik denk niet, dat het gevaarlijk voor mijn machine kan zijn, maar toch, het is iets wat (mijn inziens) niet hoort.

Alvast bedankt!

Karlson

Bijdrager
    iCreatedTech

Merk je dat je Mac trager wordt?
    Of let je alleen op de cijfertjes?

Bijdrager
    Karlson

Over de snelheid heb ik niet te klagen, deze is na het verwijderen van achtergrond applicaties zelfs wat op geschroefd (naar mijn gevoel). Ik kijk vooral naar de cijfertjes, de staafjes die worden gevuld met streepjes.
    Vind het apart dat bepaalde processen ‘ineens’ meer CPU verbruiken dan een paar dagen geleden..

Moet ik mij hier trouwens zorgen om maken?

Bijdrager
    iCreatedTech

Je moet niet zo zeer naar die cijfertjes kijken, Mac OS X is zo geprogrammeerd dat hij dat zelf allemaal regelt!
    Je hoeft je er niet zo zeer zorgen over te maken. Ik heb dat soms ook wel eens!

Bijdrager
    JaNiintendo

Heb je hem (per ongeluk) in 64-bits geboot?

Bijdrager
    Karlson

Aha, oke!

Ja, vond het nogal vreemd aangezien mijn mac deze ‘symptomen’ pas na 9 maanden gebruik toont, nu voor al een paar dagen.
    Ik kijk het anders wel even aan, misschien eens even naar de APR, kijken wat zij zeggen.

Bijdrager
    Karlson

@ JaNiintendo,

Dat weet ik niet, hoe zou ik dit kunnen zien?
    Of, hoe zou ik dit gedaan kunnen hebben?

Wel is het zo dat de stroom bij ons in huis is uitgevallen, toen mijn mac aan stond.
    Weet niet, of dat er iets mee te maken zou kunnen hebben?

Bijdrager
    CedricH

Is het enkel activiteitenweergave en activitymonitord die veel CPU vreten? Anders zet je die gewoon af als er niks anders CPU gebruikt. Ik heb dat programma enkel open als er iets vastloopt dat ik niet gewoon uit krijg.

Bijdrager
    Karlson

Heb nog even gekeken, ik heb niet in 64-bits geboot.
    Ik laat activiteitenweergave dan maar lekker uit. Ik ondervind voor de rest toch geen problemen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.