24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

Mee denkende Apple winkel omgeving Ridderkerk

Weet iemand een goede? (metname voor de Mini)

Mocht toch te doen zijn, ridderkerk ligt tussen Rotterdam en Dordrecht…

Of kan ik dit niet vragen op dit forum?

Bijdrager
    Mr. White

Wat vraag je nu eigenlijk?

Bijdrager
    wverveer

een meedenkende apple-winkel

uiteraard hebben we hier ook een concern als media markt en dixons…maar ik twijfel een beetje aan het vakkundige advies…

Bijdrager
    Mr. White

Is elke Apple-winkel niet meedenkend?

En als je een vraag heb is dit een prima forum denk ik.
    Ik vind de vraag nogal apart, of je vraagt of een Apple winkel ook Apple computers verkoopt.

Heb je slechte ervaringen bij een Apple winkel?

Bijdrager
    Lazy B

Als jij nu eens lekker gaat denken…. Ga gewoon de verschillende winkels en concerns langs en trek je eigen conclusie.

Bijdrager
    wverveer

oke, is ook goed…

ik dacht wellicht is het bekend, welke bekend staat om zijn meedenkende advies

(ik heb een keertje bij de media markt moeten uitleggen , wat wel en niet kan en kon…)

Bijdrager
    Art-art

Daar heeft apple.nl een mooie store locator voor en laat dan lekker de toko’s waar je een slechte ervaring had achter wege.

Bijdrager
    MacRice

Heb goede ervaringen met iFactors in Oud-Beijerland en met MacHouse in Rotterdam. Veel succes ermee!

Bijdrager
    hokkie

Je zou ook hier je vragen kunnen stellen (i.c.m. de handige zoekfunctie) en wie weet kan je op de reacties dan een keuze maken.

Daarnaast kan een mediamarkt ook prima je vragen beantwoorden (zeker als het consumer gerelateerd is).

Bijdrager
    Panda

In ridderkerk is er geen apple reseller, dus je zal naar ifactors in rotterdam moeten gaan.

Bijdrager
    bennie

Hoi,

Ik heb heel goede ervaringen met Machouse in Rotterdam. Ze zitten op het stationsplein.

Succes!

Bijdrager
    Rolf

Hangt mijn inziens minder af van de winkel waar je komt, als wel van de mensen die je tegenkomt. Sommige mensen bij iFactors op de lijnbaan zijn uitstekende gasten, andere weten er gegarandeerd 10x zo weinig van als jij en ik. Bij Machouse bij het centraal station werken enkele uitstekende gasten, maar sommige zien je niet staan zo ‘druk’ hebben ze het met van alles en nog wat. Maar ik geef wel toe dat het een tijd geleden is dat ik bij MacHouse was. Misschien zijn dingen veranderd.

Bijdrager
    eddyfever

MacHouse rotterdam inderdaad,
    en ik zou met een grote boog om ifactors lopen als ik jou was.
    Daar staan alleen maar studenten die iets afweten van een iPod:D

Bijdrager
    Guidoooh

A-Mac in Amersfoort vind ik top, de medewerkers die daar staan weten zo’n beetje op alles een antwoord:)

Bijdrager
    MrPinda95
    ”Koleos”

A-Mac in Amersfoort vind ik top, de medewerkers die daar staan weten zo’n beetje op alles een antwoord:)

dat dacht ik eerst ook, maar bij Amac Utrecht zijn ze heel wat vriendelijker en behulpzamer!

Lid
    Pepperonie

Je kan beter de MacHouse nemen dan iFactors.
    Ik heb namelijk nog al slechte ervaringen met iFactors.

En over de MacHouse kan ik alleen maar met lof spreken.

Bijdrager
    strigoi

Is er al een topic of site waar men zijn of haar beoordeling kan geven / kan zien welke resellers ‘goed’ zijn?

Bijdrager
    juliantomoriati

Ik heb erg goede ervaringen met de Apple Centre in Haarlem (aan de Grote Markt). Voordat ik een Mac aanschafte had ik er geen verstand van. Geen enkele vraag is ze te gek en willen ze graag beantwoorden. Ze nemen echt de tijd voor je. Ook geven ze graag advies met wat je nou precies wilt en passen daar je aankoop op aan. Ze zijn erg klantvriendelijk dus, maar vooral eerlijk. Bijvoorbeeld: Je wilt alleen met een laptop internetten en een beetje tekstverwerking doen. Dan smeren ze je niet een dure Macbook pro ’15 aan (tenzij je dit natuurlijk wilt hebben voor het grotere scherm dan de ’13)
    Mocht je nog niet besluiten om te kopen, dan maken ze wel een hele waslijst voor je, waar je naar geinformeerd had met prijzen, zodat je thuis nog weet waar je over had gesproken.

Daarnaast hebben ze een erg goede klantenservice en een repairservice. Ze zitten ruim in de accessoires voor Macs, Macbooks, iPods en iPhone.

Ook Xando in Nijmegen is aan te raden. voldoet aan dezelfde punten als hierboven omschreven.

Het ligt wat verder dan ridderkerk, maar mocht je een Mac willen kopen, dan kun je er gelijk een leuk dagje van maken.

Maar naar wat ben je precies op zoek en waarin moeten ze meedenkend zijn? De vragen die je voor de resellers hebt kunnen misschien ook op dit forum beantwoord worden.

Bijdrager
    wverveer

Ik wil beneden een MacMini (’09 met 4gb ram)

In de meterkast een draadloos systeem als airport (tenzijn iemand zegt dat de sitecom wl180 ofzo net zo goed is)
    In de meterkast een soort van server…1-2 TB (deze hoeft niet draadloos te verbonden zijn aan de MacMini)

Boven in de werkkamer…een aansluitpunt voor een ibook, draadloos, of desnoods met kabel ( maar dan moet ik wel heel goed gaan zoeken …hoe (namelijk een oud huis))

Slaapkamer, oude windows mediacenter voor het kijken van films/series evt. internetten

Mijn grote vraag is, wat heb ik precies nodig en wat is het beste…

Bijdrager
    MartijnW
    ”MrPinda95″
    ”Koleos”

dat dacht ik eerst ook, maar bij Amac Utrecht zijn ze heel wat vriendelijker en behulpzamer!

Ik heb anders ook hele goede ervaringen met A-mac in Amersfoort:D

Moderator
    Poezenbeest

Over de verschillende resellers hebben we al een topic in Algemeen. Er werd gevraagd naar een reseller in de buurt van Ridderkerk (Regio Rotterdam/Dordrecht) dus tips over Amersfoort en Nijmegen zijn niet erg relevant.

Over de nieuwe vraag, namelijk hoe zet je een netwerk het beste op, kan je beter zoeken in Internet en Netwerken, daar bestaan namelijk ook al topics over. Je moet je erg afvragen wat je met de server wil. Als het alleen om bestanden gaat, dan zou ik voor een NAS-schijf gaan, een USB-schijf die je aan de AirPort Extreme koppelt, een TImeCapsule of een Ethernet-schijf die je aan een bestaande router koppelt.

Als je een bestaande draadloze router hebt, dan kan je die net zo goed gebruiken, dan is de aanschaf van een nieuwe router met precies dezelfde functies zinloos.

Bijdrager
    wverveer

Oke thanks, qua resellers, dieik had niet gevonden…

draadloze router, gaat dus van mijn wenslijstje af…

maar zou je ook kunnen zeggen wat het verschil is tussen een

USB-disk (meest gebruikte en sneller adan firewire)
    NAS-schijf (ook benaderbaar via http)
    Ethernet schijf (eenvoudigste oplossing…)
    Timecapsule (backup medium)

Bijdrager
    Лукас
    ”strigoi”

Is er al een topic of site waar men zijn of haar beoordeling kan geven / kan zien welke resellers ‘goed’ zijn?

http://aprreview.nl

Of download de Apple Retailers Benelux widget.

Bijdrager
    immaculatae

Was blij met een Apple zaak in Nijmegen. Helaas heb ik van de 7 keer dat ik er geweest ben 6 keer onverhoopt naar huis moeten gaan omdat ze het artikel (wat wel op de applesite stond) niet hadden en van die 6 keer konden ze (zowel hard als software) niet bestellen….
    :-(

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.