9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    DutchMac

NAS – MEDION® LIFE® P89660 (MD 86979)

Morgen te koop bij de Aldi

http://aldi.medion.com/md86979/nl/?refPage=medion

zijn er mensen met ervaringen met een Medion Nas?

Ik wil eigenlijk alleen een itunes-server draaien dus ben benieuwd of ik hier wat mee kan?

Anoniem

Kennelijk wel..

Bijdrager
    DutchMac

Ik bedoelde eigenlijk “Is dit wat?”

Bijdrager
    Plainey

Verder specificaties:

http://zyxel.nas-central.org/wiki/Category:NSA-212

Oftewel. Gewoon een Zyxel NAS, maar Medion-branded.

Bijdrager
    cezanne

jammer dat er geen echte ervaringen worden gemeld,
    specificaties opzoeken kan ik ook;
    als je het net afstruint lijkt het erop dat alleen qnap en synology serieus te nemen zijn als nas…

misschien dat er toch nog wat concrete medion ervaringen kunnen worden gepost

Bijdrager
    fred44nl

Internal HDD 1x Internal SATA I/II connector

betekent dit, dat er maar één HD in kan ??

Bijdrager
    cezanne

volgens mij maar 1 schijf ja

vind ik niet zo’n punt want ik begrijp dat je dit ding niet mag vergelijken met een qnap of synology, die namelijk een veelvoud kosten;
    voor mij is de vraag relevant: kan ik hem aan mijn router hangen en een aantal basic functies uitoefenen, zoals delen van bestanden, gebruiken om utorrents te downloaden, backup voor mijn imac e.d.
    als dat kan zonder dat ik voortdurend mijn nek breek door de beperkingen van het apparaat of de te onhandige bediening, dan heb ik daar wel 119 euro voor over en realiseer me dan dat ik niet het beste in huis heb; wat in elk geval niet voor ze pleit: ik heb de hele gebruiksaanwijzing (138 pag.) doorgebladerd en alles is gebaseerd op een installatie voor windows; ik twijfel er niet aan dat hij zal werken onder 10.6 en hoger maar men vond het niet de moeite dat in de handleiding mee te nemen

nogmaals, concrete ervaringen met het apparaat van onemorething leden zijn mij meer waard dan specificaties of reclamepraatjes, en daarvoor hebben we toch draadjes als deze?

Bijdrager
    DutchMac

Ik had hetzelfde idee, gewoon klein itunes-server die tevens bestanden kan delen en voor de back-up zorgt.. Maar sinds ik hier geen ervaringen lees en ik eigenlijk geen Mac gebruikers ervaringen kan vinden, zie ik er maar van af.. Heb onder tussen wel begrepen dat Medion en Mac geen echt fijne combinatie is. Heb zelfs nog geen Mac-sofware van Medion kunnen vinden.

Ik wacht wel op iets anders.

Anoniem

Ik kan je de website van Wifimedia aanraden. Verkopen prachtige NAS-sen in alle soorten, maten en prijzen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.