1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    rafahol

Mediaportal (windows) vs Plex (MAC)

Beste Mac fans!,

Toen ik zag dat XBMC geport werd naar de Mac was ik superblij verrast nog meer toen Plex indertijd uitkwam. Dit was namelijk het enige waarvoor ik nog Windows gebruikte in samenwerking met Mediaportal. Op veel sites heb ik intussen de voor- en nadelen van beide pakketten afgewogen en vind Plex/XBMC een van de meeste gebruikersvriendelijke pakketten die ik ooit heb gebruikt. Ik heb een mac mini duo 2 core in de woonkamer staan dat voor een htpc het beste apparaat is op het gebied van geluid/kwaliteit ontwerp).

Toch heb ik een paar problemen waar ik toe misschien toch weer neig om Windows te gaan gebruiken, misschien dat iemand mij een handje verder kan helpen:

– Ik gebruik ook Eyetv om Digitenne te bekijken d.m.v. een Firedtv ontvanger en zag dat dit niet mogelijk was met Plex (ondersteunt tv gebeuren niet). Gelukkig kan ik wel Eyetv starten d.m.v. Apple Remote d.m.v. het programmaatje Remote Buddy maar het is dus niet zoals in Mediaportal geintegreerd.
    – Op gebied van DVB-S (sattv) gebruik ik ook Eyetv en ook dit is niet in Plex geimplementeerd.

Mijn idee is om dezelfde content (films/muziek/podcast/live tv etc) om meerdere computers thuis te hebben in mijn appartement. Dus zowel in de woonkamer als de slaapkamer. Om overal toegang te hebben tot dezelfde data/content heb ik daarvoor een NAS aangeschaft (Synology 207+).

Het probleem is echter dat omdat live TV niet in Plex geimplenteerd is ik dus geen TV kan kijken in mijn slaapkamer (alleen woonkamer waar de Firedtv tuner staat). Met Mediaportal kan dat wel omdat dit een tv server maakt waar verschillende clients naar kunnen connecten. Echter omdat Mediaportal half niet zo makkelijk is in gebruik en erg buggy is dit dus niet een mac oplossing.

Wat raden jullie mij aan? Of hoe heeft een van jullie dit opgelost? Plex blijven gebruiken en op zoek gaan naar een manier dat mijn Mac mini 2 schermen (1 tv woonkamer en 1 lcd in slaapkamer) aan kan sturen oftewel een DVI splitter? Of toch Windows blijven gebruiken omdat Mediaportal Client/Server idee ondersteunt?

Groetjes,
    Rafael

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.