16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    SanderTreur

Bijdrager
    TheBigZ

Laat dit onderwerp nou toevallig al tot in den Treure behandeld zijn…

Media Markt -19% BTW-dagen

Bijdrager
    SanderTreur

Bijdrager
    jesper211232

ik zie dat je 15 bent, als je 18 was, of iemand kent die les geeft op een school.
    kan je op slim.nl imac kopen en krijg op het 27” van 1649,- 150 euro korting.
    Die gene moet dan wel en account hebben, op slim.nl.

verder is garantie en zo allemaal het zelfde met de 19% krting denk ik, maar je kijgt geen 19% korting!!! LET OP!

Waarom krijg ik geen 19% korting op mijn product?
    Alle winkelprijzen zijn altijd inclusief 19% BTW. Dus als een product 1190 euro kost, zit hier 190 euro BTW in verwerkt: 1190 euro x (100/119) = 1000 euro excl. BTW Wanneer u gebruik maakt van de actie haalt Media Markt de 19% BTW uit de prijs en u ontvangt dus 190 euro voordeel. Deze 190 euro staat gelijk aan 15.97%.

Bijdrager
    Ritsurt

Wat Media Markt, en ook andere ketens zoals Dixons e.d doen is oude modellen verkopen met fikse kortingen. Veel mensen die interesse hebben hebben niet eens door dat het om een oud model gaat omdat ze er van buiten hetzelfde uitzien, vaak laten ze bepaalde specs weg of noteren ze niet het serienummer bij het bordje/advertentie.

De computers die daarom in de actie zijn zijn bijna nooit de laatste modellen, dus vraag altijd eerst naar het typenummer, zoek op wat het laatste typenummer is, door op internet of bij een APR te kijken.

En de vraag of het mag, dat weet ik niet volledig, wat ik wel weet is dat als je als winkel zijnde te vaak onder de prijs gaat zitten die Apple voorschrijft je problemen kan krijgen en het gevaar loopt om je Apple verkoop licentie kwijt te raken.

Bijdrager
    Flesh

Ik heb zelf nooit problemen gehad met de Media Markt. Ik lees op OMT wel dat er veel mensen zijn die het niet zo hebben op de MM.

http://store.apple.com/nl-edu

Voor als je student bent. En als je dat niet bent, er schijnt slechts een steekproefsgewijze controle te zijn….

Bijdrager
    brinkey

Gisteren een gloednieuwe laatste versie macbook air gehaald. Dat verhaal over die oude modellen is onzin. En mocht je er toch een kopen dan heb je zelf niet opgelet.

ps die twee jaar garantie is ook lekker meegenomen.

Bijdrager
    jesper211232

Dus let op dat je niet denk dat je 19% korting krijgt, want je krijgt mar

15,7

[/b]

Bijdrager
    daantje22

nooit en te nimmer koop ik meer bij de mediamarkt

verkopen refubished ipod’s voor nieuw, ( is mij overkomen) belabberde service, etc
    dan maar meer betalen..

als er iets met je mac is stuurt MM hem ook op naar hen eigen repaircentre in Goes schijnt

Bijdrager
    Soulshaker

ik koop juist wel bij media markt , ze geven 2 jaar garantie , in tegenstelling tot de meest Apple “premium” resellers

Daar krijg je vaak niet meer dan 1 jaar

Ik was er donderdag , voor een nieuwe tv
    Maar ik passeerde natuurlijk ook bij de mac’s
    Deze toestellen waren nieuw en sealed in de plasticfolie verpakking
    Het zijn de meest recente modellen , met nederlandstalige opschrift

Dus wat Ritsurt zegt , klopt niet met wat ik er gezien hebt
    Was dat in 2007 ofzo ? :slant:

Dus je koopt een mac die niet anders is dan die van de resellers
    Ik raad je aan om vandaag bij media markt te gaan

In het eerste jaar na aankoop kan je de mac ook herstellen bij de apple premium resellers (fabrieksgarantie) , je hoeft er dus niet perse bij de media markt te gaan

Inactief
    Anoniem

Het verhaal over alleen maar oude modellen is dikke BS. Wel is het zo dat gedurende de BTW-dagen ALLE Macs de deur uit moeten. Ook modellen die dus al wat langer op de plank liggen. Verder is het zo dat Apple wel degelijk toestemming geeft, vandaar dat de iPads en iPhones ook uitgesloten zijn van de actie.

Bijdrager
    iNicky

@daantje, ZES GOES is niet echt een repaircentre. Wel een distributeur die de apparatuur aflevert en weer ophaalt bij de door de fabrikanten aangewezen reparatiecentra

Bijdrager
    Soulshaker

Daarbij zijn die apple verkoopstanden van apple zelf .
    Die zij van Media markt afhuren
    Ook de persoon die daar werkt is een werknemer van Apple

Die verkoopstand is dus niet door MM gebouwd

Bijdrager
    Лукас

Ik koop m’n macs enkel bij LJS in Den Haag puur vanwege de service en reparatie die echt 200% is bij hun, in plaats van de belabberde service van de MediaMarkt.

Bijdrager
    brinkey

En zo heeft ieder zijn eigen beweegredenen. Ik koop juist niet meer bij een APR vanwege de belabberde service en de eigenwijze snotneuzen in kekke zwarte shirts.

Nog geen ervaring met de service van de mediamarkt moet ik toegeven.
    Kun je een voorbeeld geven?

Bijdrager
    nebilem

Inderdaad ik koop liever ook niets meer bij een APR. Bij iCentre wezen kijken voor aanshaf van een macbook air zit ik net 2 minuten achter een demo komt de medewerker met een klant naar me toe zegt dat ik ff aan de kant moet. Netjes vragen zit er niet bij. Ben maar weggegaan en via apple.nl gekocht. Geen chill gevoel daar.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.