30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    jordi99

MediaMarkt btw actie

Hoi, Apple doet weer niet mee aan de btw actie van de MediaMarkt..
    Weten jullie welke winkels/webshops wel meedoen met btw actie/prijzen overnemen of verder goedkoper zijn dan de rest?
    Wil namelijk goedkoper een macbook pro 15 inch met touchbar kunnen kopen?

Bijdrager
    JJmac

Als je goed hebt gekeken valt Apple producten daar niet onder.

Bijdrager
    KarelWillem

Bij de Media Markt doen een aantal MacBook modellen ‘mee’ met kortingen.
    Geen 17%, maar een vast percentage.

Welke modellen dat zullen zijn kan ik je niet vertellen, maar dat kan je vanaf 00:00 zelf zien.

Bijdrager
    KarelWillem
    JJmac op 25 januari 2017

Als je goed hebt gekeken valt Apple producten daar niet onder.

Als je goed had gelezen, dan had je gezien dat jordi dat in de eerste zin al meldt ja. .;)

Bijdrager
    jordi99

Onze Mediamarkt heeft een of andere ‘club’ avond vanavond, dus dan zouden die prijzen er al moeten zijn KarelWillem, zal straks eens kijken of ze inderdaad goedkoper zijn..

Bijdrager
    KarelWillem

Vanaf 18 uur kun je al gaan winkelen als je een club-kaart hebt ja.

Bijdrager
    Shmoo

Shmoo ziet hier met wiebelende tenen te wachten op de eerste OMT-friemel die gaat roepen dat het geen 21% korting is maar ….

Bijdrager
    jordi99

17,38 maar nog steeds mooi op een 2699 mac;)

Bijdrager
    Q-collective

Hoi, Apple doet weer niet mee aan de btw actie van de MediaMarkt..

Beetje rare formulering. Apple gaat natuurlijk niet over waar de MediaMarkt wel en geen korting op geeft. Daar gaat de MediaMarkt zelf over. Het is inderdaad jammer dat de MediaMarkt Apple producten uitsluit van de actie.

Bijdrager
    McPim
    Q-collective op 25 januari 2017

Apple gaat natuurlijk niet over waar de MediaMarkt wel en geen korting op geeft.

Mm.. Dacht ’t wel! Apple bepaalt waar Apple (nieuw) verkocht wordt en reken maar dat ze de prijzen en kortingen zelf in de hand houden.

Bijdrager
    Q-collective

@McPim Heb je daar een bron voor? Dat lijkt me namelijk volslagen flauwekul.

Veel waarschijnlijker is dat de MediaMarkt erg krappe marges heeft op Apple producten en daarmee veel te veel zelf zou moeten toeleggen bij zo’n BTW actie.

Bijdrager
    McPim

Dat komt uiteindelijk op hetzelfde neer, op die manier houden ze het zelf dus in de hand :wink: Als je ooit een nieuwe Mac met 20% korting ziet hoor ik het graag.

Either way, Apple’s pricing strategy is a fascinating aspect of the company’s notoriously controlling nature. If nothing else, knowing that the prices of its products are so stable makes shopping for them relatively stress-free

http://www.macworld.com/article/2024257/how-apple-sets-its-prices.html

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Contract tussen Apple en MM, er mag en kan alleen korting gegeven worden op Apple producten als Apple dat goedkeurt of er aan mee werkt…

Apple maakt de dienst uit op alles in de hele wereld.

Bovendien kan je als MediMarkt met een maximale winstmarge van 9% nooit geen 21% BTW korting geven….!!!

Moderator
    Mac Daddy
    Q-collective op 25 januari 2017

@McPim Heb je daar een bron voor? Dat lijkt me namelijk volslagen flauwekul.

Veel waarschijnlijker is dat de MediaMarkt erg krappe marges heeft op Apple producten en daarmee veel te veel zelf zou moeten toeleggen bij zo’n BTW actie.

Ik denk exact hetzelfde ja. Apple verdient het meest aan hun producten en de verkoper krijgt ook iets.
    Je zou als verkoper wel een meerprijs op Apple producten kunnen rekenen, zodat jij meer verdient. Maar dan zet je je vanzelf buiten de markt, want online bij Apple is het goedkoper.

Bijdrager
    McPim

(bron)

(bron)

Moderator
    Mac Daddy

Dat is wat ze naar de klant communiceren , maar ik denk dat het ware verhaal toch echt een kleine winstmarge (voor de Media Markt) is en ze anders teveel verlies lijden.
    De Media Markt zorgt er echt wel voor dat ze met dit soort acties meer winst maken dan verlies, ook al lijkt dat helemaal niet zo.

Bijdrager
    McPim

Als de winstmarge blijkbaar altijd klein is geeft Apple dus nooit (extra) korting aan retailers en bepalen ze daarmee dus de prijzen. We kunnen hier heel lang over discussiëren maar ik denk dat het op hetzelfde neerkomt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Apple TV 4e 32Gb doet wel mee volgens de ontvangen mail

Moderator
    Mac Daddy
    McPim op 25 januari 2017

Als de winstmarge blijkbaar altijd klein is geeft Apple dus nooit (extra) korting aan retailers en bepalen ze daarmee dus de prijzen. We kunnen hier heel lang over discussiëren maar ik denk dat het op hetzelfde neerkomt.

Haha klopt. Maar het is niet zo dat Apple je straft als jij wel 17 of meer procent korting geeft. Je bent alleen een beetje dom bezig dan, want Apple wil wel het bedrag ontvangen wat zij ervoor krijgen.

@vuurvreter: Als dat zo is, wordt het nog interessant. Ik zou eigenlijk eerder een nieuwe notebook moeten kopen, maar als Media Markt een leuk tv-tje en de Apple TV in de aanbieding heeft. Dan zou ik weleens onverstandig kunnen doen.:wink:

Geblokkeerd
    Anoniem
    Mac op 25 januari 2017

@vuurvreter: Als dat zo is, wordt het nog interessant. Ik zou eigenlijk eerder een nieuwe notebook moeten kopen, maar als Media Markt een leuk tv-tje en de Apple TV in de aanbieding heeft. Dan zou ik weleens onverstandig kunnen doen.:wink:

Bijdrager
    jordi99

Was net bij MediaMarkt, enige korting die ze konden geven was studentenkorting van 8% maar die krijg je bij Apple zelf ook, en dan koop je natuurlijk liever bij Apple zelf dan bij de MediaMarkt lijkt mij…
    De apple tv 4 32gb was 178€ kost die volgens mij altijd al? Dus niks extra’s ivm btw actie

Geblokkeerd
    Anoniem
    jordi99 op 25 januari 2017

Was net bij MediaMarkt, enige korting die ze konden geven was studentenkorting van 8% maar die krijg je bij Apple zelf ook, en dan koop je natuurlijk liever bij Apple zelf dan bij de MediaMarkt lijkt mij…
    De apple tv 4 32gb was 178€ kost die volgens mij altijd al? Dus niks extra’s ivm btw actie

Tsja de actie begint straks om 00.00 uur pas;-)

Bijdrager
    jordi99

Nee, vanaf 18;00 was er al toegang vandaag voor mediamarkt club leden;)
    Hapjes drankjes en al korting;)

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee, vanaf 18;00 was er al toegang vandaag voor mediamarkt club leden;)
    Hapjes drankjes en al korting;)

Klopt, en daar hoorde ook de kortingen bij die voor andere pas om 00.00 uur beschikbaar worden.
    Heb je wel doorgevraagd?

Bijdrager
    McPim

De apple tv 4 32gb was 178€ kost die volgens mij altijd al?

€179! Daar heb je toch helaas een euro korting laten liggen :lol:

Bijdrager
    jordi99

Ik bedoelde bij de MediaMarkt 178 McPim

Bijdrager
    McPim

Een hele euro onder de Apple prijs dus, dat bedoelde ik! Het wordt een gekkenhuis daar vandaag :-P

Bijdrager
    KarelWillem

En ja hoor. Vanochtend vroeg ingelogd bij Media Markt, bijkt de hele serie DJI Phantom 3 drones weggevlogen te zijn.

Pokkezooi!!!!:-x

Bijdrager
    Niels
    KarelWillem op 26 januari 2017

En ja hoor. Vanochtend vroeg ingelogd bij Media Markt, bijkt de hele serie DJI Phantom 3 drones weggevlogen te zijn.

Pokkezooi!!!!:-x

Dacht dat een pro koopjesjager als jij wel over een clubpas zou beschikken? Of om 0:00 al met 30 computers klaar zou zitten:lol::lol::lol:

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb uiteraard een clubpas. Wil alleen niet in de winkel kopen, iv.m. de terugstuur-mogelijkheid van online winkelen.

Bovendien was het in de winkels behoorlijk de hel als ik anderen mag geloven. .:)

En ik had inderdaad even een uurtje moeten opblijven. Mijn fout. .:(

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.