30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

mediamarkt / apr

Hey there!

Simpele vraag; als je bij de mediamarkt een apple product koopt, en hij gaat kapot binnen de garantieperiode, kun je hem dan bij een APR laten repareren?

Bijdrager
    stavos

Ja.

Bijdrager
    CMD-Z

da’s een simpel antwoord:)

Bijdrager
    CMD-Z

dan snap ik overigens de vele negatieve verhalen over de MM op dit forum die ik tegenkwam tijdens het zoeken niet!

Bijdrager
    Vinhelper

Die negatieve verhalen komen omdat het Mediamarkt-personeel soms bar weinig kennis van Macs hebben, en zo soms de verkeerde oplossing voor een probleem geven.
    (ik noem verder geen namen en locaties, zelf geen ervaring mee)

[s]En een Mac heeft wereldwijde garantie, dus al ga je naar New York, dan moeten zij hem daar nog voor je repareren.:wink:[/s] Zie onder het juiste antwoord, het deel wat doorgestreept is, klopt niet.

Bijdrager
    Pieterr

De Apple Shop in de Media Markt is een Erkende reseller.
    http://www.apple.com/nl/buy/

Het personeel wat er werkt is zelfs ten dele in dienst van Apple Nederland.

Bron: MM Eindhoven.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Alsof je in een APR altijd zo kundig wordt geholpen? Niet dus. Mijn laatste vraag werd via Google beantwoord…

De negatieve verhalen over Mediamarkt is gewoon fanboy gelul. Doen alsof je vies bent van massa commercie en de illusie hebben dat APR’s voor een of ander nobel doel hun werk doen is verre van realistisch. Maar goed, winkelen is emotie dus verrassend is het niet.

Bijdrager
    stavos

:sarcastic:

Bijdrager
    Vinhelper

He BAH, dat lettertype van Windows!^^:sick:

Dr. op 25 januari 2011

….is gewoon fanboy gelul….

:razz::lol:
    :grin::cool:

Bijdrager
    Afroman

Bij Media Markt wordt je butt geholpen, net als bij 90 % van de APR’s(iCentre, iFactors(zeker iFactors!)). De APR’s met een technische afdeling zijn meestal goed(Met name LJS), die kunnen je direct helpen, maar in de winkel ook zijn het goede mensen. Geen stomme fanboys maar reële verkopers.

HEt enige verschil is dat bij de Media Markt een vent rondloopt in een zwarte broek en een rood overhemd en bij een APR een puisterige puber met hippe Vans en een coole skinny jean. En dan raar loopt.

Bijdrager
    KarelWillem
    Vinhelper op 25 januari 2011

A: Die negatieve verhalen komen omdat het Mediamarkt-personeel soms bar weinig kennis van Macs hebben, en zo soms de verkeerde oplossing voor een probleem geven.

B: En een Mac heeft wereldwijde garantie, dus al ga je naar New York, dan moeten zij hem daar nog voor je repareren.:wink:

A: Zoals in elke winkel wel mensen werken waarvan je denkt ‘aan de kassa van de AH was je beter op je plaats’. Ook bij APR’s dus.

B: Vergeet het maar. Dat is pertinent onwaar.

Bijdrager
    Taconew

De Saturn (mogelijk ook de MediaMarkt) biedt zelfs 2 jaar garantie aan ipv de kale 1 jaar die je krijgt bij de overige resellers. Bij de Mycom durven ze je zelfs 3 jaar “garantie” aan te bieden.

Bijdrager
    Vinhelper
    KarelWillem op 25 januari 2011

B: Vergeet het maar. Dat is pertinent onwaar.

Ik geef je gedeeltelijk gelijk. Zerk zei dit, en ik mag aannemen dat hij het wel weet. (beroep)

Dus alleen wereldwijd op MacBooks (ook Pro en Air) en iPhones (tot zover de provider meewerkt) en iPods en iPads.

Bijdrager
    Thoomas

laat maar, mijn post klopte niet

Bijdrager
    Vinhelper

En hij klopte niet omdat:

Apple

Indien het product draagbaar is, hetgeen betekent dat het zelfstandig kan functioneren zonder elektriciteitssnoer, kunt u wereldwijd garantieservice verkrijgen.

Wel een handige link hoor, zet die maar weer terug.:wink:

Edit: Hier is de link, ik had hem zelf ook nog staan.

Bijdrager
    Thoomas

Jep dat was hem inderdaad, na de link geplaatst te hebben, en de voorwaarden nog eens doorgelezen te hebben, kwam ik erachter dat je met iMac’s e.d. toch geen wereldwijde garantie hebt.

Bijdrager
    iep
    Taconew op 25 januari 2011

De Saturn (mogelijk ook de MediaMarkt) biedt zelfs 2 jaar garantie aan ipv de kale 1 jaar die je krijgt bij de overige resellers. Bij de Mycom durven ze je zelfs 3 jaar “garantie” aan te bieden.

Tenminste 1 winkel die weet hoe de EU-richtlijn in elkaar steekt dan. Dat de rest pertinent blijft weigeren om aan de wet te voldoen, sja.. Het schijnt normaal te zijn bij eender welke winkel dan ook. Er gebeurd alleen zo weinig tegen dat soort praktijken, niks geen boetes of enige voorlichting hoe je zoiets kunt melden.

De garantie in dit geval is de fabrieksgarantie van Apple zelf waardoor je ook dezelfde garantievoorwaarden hebt als wanneer je ‘m elders zou kopen (en dat hoeft dus echt geen APR te zijn). Als je dan met Apple zou bellen dan verwijzen ze je naar de dichtstbijzijnde reparateur. Dat kan een APR zijn die ook AASP is (een APR verkoopt alleen, een AASP repareert). Dat deel heeft dus niets met de Mediamarkt te maken. De wettelijke garantie daarentegen wel en daar probeert vrijwel iedereen aan te ontkomen. Let er wel op dat ja na een half jaar bewijsplicht hebt. Jij claimt dat het ding stuk is wat niet zou mogen dus dan moet je dat ook zien te bewijzen. In het eerste half jaar moet de winkelier bewijzen dat je staat te liegen.

Voor meer informatie hierover zie consuwijzer.nl.

Bijdrager
    nebilem
    Taconew op 25 januari 2011

Nee alleen op notebooks geven ze 3 jaar garantie de iMac is bij Mycom gewoon met 1jaar garantie.

Bijdrager
    Thrust

Ik heb zelf bij MM gewerkt, bij de computer afdeling maar je word daar gewoon neergeplant en verkopen maar. Bij iCentre (Een vriend van me werkt er.) krijg je nog een soort van opleiding.

Ik heb ook wel is verhalen gehoord dat je in bepaalde MM’s maar 10 min per klant mag besteden, en als ik een leek op computer gebied ben en ik zou een Mac willen heb ik wel wat meer tijd nodig dan 10 min.

Ik zou gewoon mooi naar een APR gaan en er daar een kopen, toen mijn Macbook Pro kapot was kreeg ik zelfs nog een vervangend model gratis. Harde schijf overgezet en kon hem gebruiken als mijn eigen Macbook.

Dat zijn mijn ervaringen.

Bijdrager
    ernst.

De Applestore van de MM is prima en de mensen hebben kennis van zaken over het algemeen en hebben een minder hoog ‘wervingsgehalte’dan bij APR’s zoals iFactors.:innocent:
    Bij de MM laat men je gang gaan en als je ze nodig hebt dan zijn ze er. Bij APR’s is het gelijk al “kan ik je helpen” terwijl je misschien net binnen bent.:evil:

Daarbij hebben ze bij APR’s en met name iFactors er van om je met regelmaat foutief voor te lichten als het om de garanties e.d gaat en is het motto veelal: Zoveel mogelijk zien te verkopen ongeacht de waarheid. Dat is geen kwaadsprekerij maar feit dan gestaafd kan worden met audio-opnames van afgelopen jaar bij diverse iFactors zaken in NL waar een bezoek is gebracht.:evil:

Bij de MM heeft men er soms ook een handje van teveel aan werving te doen en daarbij de waarheid niet te vertellen,met name als het gaat om Vodafone abonnementen. De meisjes die daar op zaterdag staan vertellen bijvoorbeeld niet dat een G3 verbinding vele malen langzamer is dan een wifi verbinding en brengen het elke keer alsof je bijna niet zonder G3 verbinding kan alleen maar abonnenmenten te verkopen. Dat is dus de zaak flessen.:sealed:

Hoe dan ook: het is maar waar je voorkeur ligt en als je zelf maar al te goed weet wat je wilt dan kun je met een gerust hard naar de MM een Mac kopen.
    Ga je graag naar een hippe moderne zaak (hoofdprijs)waar je gezien wilt worden en een gevoel hebt dan je meetelt als je daar bent(APR/iFactors) dan moet je daarheen gaan maar let wel dat reparaties ed daar niet gedaan worden en je op een 3de partij bent aangewezen waar ze reparaties naartoe sturen.

Bijdrager
    iep

Dat is maar net waar je voorkeur ligt. Ik was vandaag in de MM waar het nogal rustig was. Dat was duidelijk te merken want ik hoefde maar naar een product te kijken of er vloog al een medewerker op me af met de vraag of hij me niet kon helpen. Een keer is niet erg maar als het je een keer of 5 overkomt is het gewoon gruwelijk irritant. Meteen op iemand springen zodra hij de winkel in loopt idem, dat is een veel te agressieve benadering (te enthousiast). Even lekker rustig rond kunnen kijken om pas na een tijdje aangesproken te worden is een stuk vriendelijker en slimmer. Overigens kunnen ze bij de plaatselijke APR op rustige tijden dit trucje ook erg goed maar door het weinige personeel hoef je hoogstens 2x “nee ik kijk even rond” te zeggen.

Bijdrager
    1984
    iep op 26 januari 2011

Ik was vandaag in de MM waar het nogal rustig was.

Dat was het bij It’s ook.

Bijdrager
    Vinhelper

Hij heeft zeker aan de lachgas gehangen, dus het humorniveau is nog steeds iets bovengemiddeld.:grin:

Maar maakt niet uit.:wink:

Bijdrager
    iep

Ik dacht inderdaad even dat ik bij de It’s was maar die hebben ze hier kennelijk niet (voortschrijdend inzicht?).

Moderator
    unSOUND
    iep op 26 januari 2011

Meteen op iemand springen zodra hij de winkel in loopt idem, dat is een veel te agressieve benadering (te enthousiast).

Lang leve de salarissen gebaseerd op commisies / targets… :angry:

Bijdrager
    evlottum

@nebilem

Bij MyCom geven ze zeer zeker wel 3 jaar op alle MacBooks. Op de factuur staat letterlijk een regel dat er op dit product 3 jaar garantie zit.

Op de iMac’s is dat nog niet het geval. ik hoop dat ze dat ook nog gaan invoeren:)

Bijdrager
    nebilem
    evlottum op 02 februari 2011

@nebilem

Bij MyCom geven ze zeer zeker wel 3 jaar op alle MacBooks. Op de factuur staat letterlijk een regel dat er op dit product 3 jaar garantie zit.

Op de iMac\’s is dat nog niet het geval. ik hoop dat ze dat ook nog gaan invoeren:)

Heb ik ooit iets anders beweerd dan? Een Macbook is toch een notebook.

Bijdrager
    evlottum

Ik heb jouw eerdere bericht idd niet goed gelezen je zegt daar hetzelfde als ik:)

Mijn welgemeende excuses.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Lang leve de salarissen gebaseerd op commisies / targets… :angry:

Laat dat nou precies de reden zijn waarom ik me nooit Applecare laat aanpraten! Daar zitten de beste commissies op!

Bijdrager
    ernst.
    evlottum op 02 februari 2011

@nebilem

Op de iMac\’s is dat nog niet het geval. ik hoop dat ze dat ook nog gaan invoeren:)

Oh dat is waar ook en helemaal vergeten. MyCom die mag je zeker in het rijtje van zer klantvriendelijk en op de klantgerichte service rekenen.:thumbsup:
    Ook hun prijzen zijn alleraardigst.:cool:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.