8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ferdi

medialink en ps3

hoi,

medialink net gekocht, ps3 en imac op conceptronic (wire only) router, beide hebben internet.
    maar ik zie helemaal geen mediaserver of folder op de ps3.

welke setting heb ik gemist?

Bijdrager
    SMac

Hopelijk heb je hier iets aan, maar als ik in systeemvoorkeuren binnen het panel van medialink op de startknop druk (bestanden worden dan gedeeld) dan verschijnt medialink in de PS3 onder het kopje films… Daar op klikken en je komt overal in je mac. Ik heb daar helemaal niets voor hoeven instellen…

Bijdrager
    k-the-ripper

Ook even in je PS3 menu het zoeken naar mediaservers aanzetten.

Bijdrager
    SMac
    ”k-the-ripper”

Ook even in je PS3 menu het zoeken naar mediaservers aanzetten.

Daar heb ik dus nooit iets mee gedaan… medialink symbool verschijn onder het symbool van mediaservers… bij mij dan.

Bijdrager
    ferdi

hoi,

in de ps3 staat de mediaserver aan (in de settings) maar er gebeurd niks, firewall misschien?

“medialink symbool verschijn onder het symbool van mediaservers”
    wat kan je dan met dat ps3 mediaserver symbool? ik dacht dat daar medialink te zien zou zijn.

Bijdrager
    ferdi

dit zegt mijn firewall log:
    Oct 8 22:02:08 mac Firewall[47]: Deny MediaLinkHelper connecting from (ps3 ip):64219 uid = 0 proto=6

maar dat portnummer is steeds anders
    staat er een poort dicht en hoe zet ik die open?

Bijdrager
    ferdi

heb het gevonden, misschien hebben andere hier ook iets aan:

“Now go to System Preferences and select the Security icon.

* Select the Firewall tab and click on “Set access for specific services and applications”.

* Click the “+” button and navigate to Macintosh HDLibraryusersPreference PanesMediaLink.prefPane. Select the MediaLink file.

Return to MediaLink (located in System Preferences). Click the “Start” button to enable UPNP sharing.”

had nullriver dit niet ff kunnen zetten in een manual? (die er dus niet is en meer mensen klagen daarover)

kan nu mappen benaderen op de ps3
    kan alleen niet video streamen, anders dan m2ts files (error 80710736) en een .mp4 die van een usb stick wel speelt speelt ie ook niet.

ben in ieder geval weer verderder…..
    thanks…

Bijdrager
    SMac
    ”ferdi”

hoi,

in de ps3 staat de mediaserver aan (in de settings) maar er gebeurd niks, firewall misschien?

“medialink symbool verschijn onder het symbool van mediaservers”
    wat kan je dan met dat ps3 mediaserver symbool? ik dacht dat daar medialink te zien zou zijn.

Ik bedoelde dat het symbool van medialink onder het kopje films staat, net zoals al je games onder het kopje games staan. Ik las dat je inmiddels in de mappen van je mac kunt, dus dat behoeft geen uitleg meer. De PS3 speelt niet alle bestanden af, maar dat wist je vast al. MP4 ook niet altijd; mijn appletv bestanden speelt hij niet, maar de ipod mp4 bestanden weer wel.

Ik heb zelf overigens medialink (nog) niet geregistreerd; zonder te registreren kun je het 30 minuten gebruiken, dat is ruim voldoende om bijvoorbeeld een HD film van 18 Gb naar de HD (bij mij 250 Gb) van de PS3 te kopieeren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.