10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    fred44nl

Media Centre – advies gevraagd.

op dit moment speel ik zo nu en dan tv-series e.d. af, vanaf m’n Macbook Air naar m’n SmartTV.
    omdat Samsung TV’s de neiging hebben om het wifi signaal te verliezen, is m’n TV met een utp-kabel aangesloten.
    m’n Macbook Air maakt gebruik van m’n wifi-netwerk.
    deze opstelling werkt goed en ik kan verschillende afspeel programma’s gebruiken.

maar ik zoek naar een andere oplossing in de vorm van een apart media centre.
    heeft iemand ervaring met het volgende idee:

een Raspberry Pi 3 met Kodi, met een utp-kabel aangesloten.
    opgesteld op een andere verdieping, dus niet vlak bij de TV.
    de RPi bestuur ik via VNC.
    Kodi heeft een SABnzb add-on, zodat daarmee gedownload kan worden.

kan ik Kodi video naar m’n TV laten sturen, zoals dat nu vanaf m’n MBA gaat ??

Bijdrager
    chonazz

Kodi op een chromebox, utp en rechtstreeks via hdmi op je tv. Als je Kodi goed installeerd heb je verder niets meer nodig, geen sabnzb etc.

Jonas

Bijdrager
    fred44nl

ja, dat is wel een optie, maar dan krijg ik te veel apparatuur rond om de TV.
    niet alleen een Chromebox, maar ook een switch om de TV èn de Chromebox met utp aan te sluiten.

Bijdrager
    Stipken

Raspberry Pi 3 rechtstreeks aan TV, bedienen via afstandsbediening tv, dmv SEC protocol via HDMI. Gewoon via WiFi werken en met de correcte addons, zoals Specto of Exodus is vooraf downloaden ook niet nodig. Het extra apparaatje is dus de raspberry, zo groot als een pakje sigaretten.

Bijdrager
    JJmac

Vroeger kon je daar ook sport ⚽️ Op bekijken, ben benieuwd als iemand daar ervaring mee heeft.

Bijdrager
    wouter57

Als op je Samsung de Wifi niet stabiel is zou ik Plex gebruiken.Dan ben je niet afhankelijk van Wifi. Zelf doe ik het anders. Gebruik al jaren Windows op mijn Mac mini via Parallels. Laat Samsung nu een mooi programma hebben met de naam Smartview (alleen voor Windows). Alle films op de Mac kun je rechtstreeks streamen naar de TV.

Bijdrager
    TheBigZ

Laat Samsung nu een mooi programma hebben met de naam Smartview (alleen voor Windows). Alle films op de Mac kun je rechtstreeks streamen naar de TV.

Daar is ook een iPhone/iPad versie van: https://appsto.re/nl/x9fkZ.i
    (De reviews ervan zijn niet al te positief, zie ik.)

Bijdrager
    wouter57

Laat Samsung nu een mooi programma hebben met de naam Smartview (alleen voor Windows). Alle films op de Mac kun je rechtstreeks streamen naar de TV.

Daar is ook een iPhone/iPad versie van: https://appsto.re/nl/x9fkZ.i
    (De reviews ervan zijn niet al te positief, zie ik.)

Klopt dat had ik een tijd geleden ook gezien maar Fred wil via zijn Macbook air films kijken op de TV vandaar dat ik dat niet aanhaalde. Ook Plex is beschikbaar voor iPhone en iPad. Op mijn telefoon en iPad gebruik ik iMediashare voor het streamen. Plex wordt ook door iMediashare gevonden zodat je films die je via de Mac in Plex geplaatst hebt kunt streamen.

Bijdrager
    hansman

chromecast?

Bijdrager
    fred44nl

ik ben begonnen om draadloos vanaf m’n Macbook Air – via m’n lokale netwerk – draadloos naar m’n TV te streamen.
    daarvoor heb ik o.a. Plex gebruikt. maar de Plex app voor Samsung is niet gemaakt om draadloos te gebruiken.
    na 10 – 30 minuten verliest de app op TV de verbinding met de stream.
    dat is een bekend probleem, zoals blijkt uit discussies op internet.
    dus heb ik m’n TV met een utp-kabel aangesloten en sindsdien werkt Plex prima.
    m’n Macbook Air werkt nog steeds draadloos.
    geen enkel probleem, zou je zeggen. maar ik wil het hele gedoe van downloaden en streamen van m’n MBA af hebben.
    vandaar m’n gedachte om daar een Raspberry Pi 3 voor neer te zetten, compleet met externe HD.
    die Raspberry kan dan met een utp-kabel worden aangesloten, waardoor er voor het streamen geen wifi meer nodig is.
    alleen kun je dan Plex niet meer gebruiken, want er is geen Plex voor Linux.
    dus kom je bijv. bij Kodi terecht. er is zelfs een speciale Linux variant: Kodibuntu.
    voor het downloaden is er een Linux versie van SabNzb+
    het bedienen van de Raspberry wil ik doen via VNC.

de vraag is dus: gaat dit allemaal werken ??

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.