12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager

Media center voor meerdere macs (Time Capsule?)

Hallo OMT’ers,

De situatie is als volgt: ik heb 3 iMacs in huis, die ik van de de zelfde media wil voorzien. iPhoto en iTunes zouden dus eigenlijk synchroon moeten lopen op alle drie de apparaten.
    Een vereiste is dat dit draadloos moet gebeuren, want de macs staan niet bij elkaar.

Is Apple’s Time Capsule hier een oplossing voor? Of hebben jullie nog andere manieren die zouden kunnen werken?

Bedankt!

Bijdrager
    Maikelw

Is MobileMe niet iets voor je?

Bijdrager
    Maikelw op 03 april 2011

Is MobileMe niet iets voor je?

Bedankt voor je reactie!
    MobileMe gebruik ik al, maar dat laat niet media op verschillende computers gelijk lopen.. Het gaat me echt om iTunes en iPhoto..

Andere reacties zijn welkom!

Bijdrager
    Pieterr

Je bent op zoek naar een “gedeelde” schijf.
    Dat kan een schijf aan een van je Macs zijn, of een netwerkschijf (NAS).
    De Time Capule heeft een netwerkschijf. Dus ja, het kan.
    Maar er zijn betere oplossingen imho.

Bijdrager
    Pieterr op 03 april 2011

Je bent op zoek naar een “gedeelde” schijf.

Dat kan een schijf aan een van je Macs zijn, of een netwerkschijf (NAS).

Hoe dat zit met zo’n NAS weet ik niet precies, maar het ging me er eigenlijk juist om dat de bestanden niet meer op de Mac zelf opgeslagen hoeven te worden. Dat neemt te veel ruimte in beslag.
    Zeker als dat op iedere Mac moet..

Ik zal eens wat opzoeken over die netwerkschijf.

Bijdrager
    Pieterr

Met “aan” bedoelde ik een externe schijf aan je Mac.

Wat betreft netwerkschijven, ook op dit forum is daar veel over te vinden:
    http://www.onemorething.nl/community/zoeken?q=synology

Bijdrager
    McShamus

Mja, er zijn genoeg NAS achtige apparaatjes die een iTunes library kunnen delen op het netwerk. Voor iPhoto wordt het wat lastiger. iPhoto is domweg niet multi-user. Áls je een iPhoto library deelt met meerdere computers, dan kan maar één persoon tegelijk gebruik maken van dezelfde library.

Bijdrager
    Pieterr

@McShamus: iTunes en iPhoto zijn allebei even beperkt “multi-user”. Beiden kunnen hun libraries “read-only” delen naar meerdere gebruikers, en voor beiden kun je maar beter met één gebruiker tegelijkertijd direct (“read write”) toegang hebben tot de library.

iPhoto library sharing vind ik persoonlijk erg knudde. iTunes library sharing werkt wel wat beter.

Bijdrager
    McShamus
    Pieterr op 03 april 2011

@McShamus: iTunes en iPhoto zijn allebei even beperkt “multi-user”. Beiden kunnen hun libraries “read-only” delen naar meerdere gebruikers, en voor beiden kun je maar beter met één gebruiker tegelijkertijd direct (“read write”) toegang hebben tot de library.

iPhoto library sharing vind ik persoonlijk erg knudde. iTunes library sharing werkt wel wat beter.

Klopt, maar sharing zit al ingebouwd in iTunes. Het is niet bepaald ‘handig’, maar het werkt. Bij iPhoto ontkom je niet aan het openen van de library zelf.

Bijdrager
    daanclasener

Kan je niet gewoon eerst alles uit iTunes en iphoto op een externe hd zetten en die aansluiten op je router ofso..?

Bijdrager
    Pieterr
    McShamus op 03 april 2011

Klopt, maar sharing zit al ingebouwd in iTunes. Het is niet bepaald \’handig\’, maar het werkt. Bij iPhoto ontkom je niet aan het openen van de library zelf.

Sharing zit ook ingebouwd in iPhoto (zoals ik al eerder aangaf).
    http://docs.info.apple.com/article.html?path=iPhoto/6.0/nl/hlp205.html

Bijdrager
    Oppie
    [email protected] op 03 april 2011

Dat neemt te veel ruimte in beslag.
    Zeker als dat op iedere Mac moet.

Dat wordt ook wel eens ‘back up’ genoemd…
    En hoe groot zijn die bibliotheken wel niet als ruimte een probleem is?!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.