16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    sciletto

Mede8ter verbinden met je Mac??

Hoi Allemaal,

Gister heb ik een Mede8ter 600xd aangeschaft. De Apple TV zend alleen in Dolby Digital 5.1 uit en nu kan ik switchen met films die DTS uitzenden.
    Nu wil ik de Mede8ter laten communiceren met de Mac maar wat een regelrechte ramp is dit. De situatie is als volgt: Mede8ter staat in de woonkamer> bekabeld naar Airport Extreme > Airport Express en dan de Mac Pro.

Hij zegt dat het verbinden met het netwerk gelukt is, dit klopt ook want als ik de windows pc aan doe en ik voer op de mede8ter de computernaam met het wachtwoord in dan connect hij met de pc. Als ik dit zelfde doe voor de mac dan zegt de mede8ter constant: Logon fail.

Nu las ik dat je samba moet gebruiken dus heb ik samba aangezet op de mede8ter. Een ander persoon kon zijn mac dan vinden via nfs maar ook dit lukt mij niet. Nu las ik op internet dat er wat fouten zijn met Mavericks en samba maar daar kom ik niet uit.

Waar is de eenvoud gebleven? Waarom kan ik met zo een kut pc makkelijk connectie maken doormiddel van de computernaam en wachtwoord en niet met de mac?

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Bijdrager
    NeXT

Zit je firewall er niet tussen of zo?

Bijdrager
    sciletto
    NeXT op 20 december 2013

Zit je firewall er niet tussen of zo?

Ik heb hem nu uitgeschakeld. Kijken of die het nu doet. Stel dat dit het probleem is, dan moet je toch een optie hebben dat je de mede8ter moet accepteren?

Bijdrager
    sciletto

Dit werkt ook niet. Wat moet je invullen bij een medialayer als je wilt connecte met je Mac? Bij een Windows pc moet je op de medialayer je computernaam en wachtwoord in vullen.

Bijdrager
    NeXT
    michelvdb op 16 november 2010

Staat op die Mac in Systeemvoorkeuren > Delen > Voorzieningen Windowsdeling aan?

Bijdrager
    brabant

heb je de map, die je wilt benarde ook als gedeeld aangemerkt? Ik koppel de med8er via NFS en dan komen eerst de ip adressen en daarna de gedeelde mappen vanzelf boven drijven.

Bijdrager
    sciletto
    NeXT op 20 december 2013
    michelvdb op 16 november 2010

Staat op die Mac in Systeemvoorkeuren > Delen > Voorzieningen Windowsdeling aan?

Windows deling zie ik er niet bij staan. Naar mijn gevoel is er na mavericks een optie verdwenen.:(

Bijdrager
    sciletto
    brabant op 20 december 2013

heb je de map, die je wilt benarde ook als gedeeld aangemerkt? Ik koppel de med8er via NFS en dan komen eerst de ip adressen en daarna de gedeelde mappen vanzelf boven drijven.

Ik heb alles gedeeld. Bij mij gaat dit process dus niet automatisch wat ik meerdere keren lees op forums. Wat heb je aan staan zowel op de mede8ter als de mac zodat ze met de NFS optie naar boven komen drijven? Ik kan namelijk een nfs toevoegen in de mede8ter maar als ik dan het ip adres invoer gebeurt er niks, wat ik bij map pad moet neer zetten mag joost weten:(

Bijdrager
    TheBigZ
    sciletto op 20 december 2013

Hij zegt dat het verbinden met het netwerk gelukt is, dit klopt ook want als ik de windows pc aan doe en ik voer op de mede8ter de computernaam met het wachtwoord in dan connect hij met de pc. Als ik dit zelfde doe voor de mac dan zegt de mede8ter constant: Logon fail. Nu las ik dat je samba moet gebruiken dus heb ik samba aangezet op de mede8ter.

Je kunt SMB1 (ipv SMB2) als standaard Samba instellen onder Mavericks. Hoe je dat kunt doen, zie de volgende link:
    http://cammodude.blogspot.nl/2013/10/os-x-109-mavericks-workaround-for-smb.html

Issue: 
    Clients logging into File Services over SMB with OS X 10.9 experience hanging connection upon login attempt.

Root Cause:
    OS X 10.9 now utilizes a new SMB2 stack written by Apple.   Apple’s SMB2 implementation is not compatible with many other SMB2 NAS products on the market today while Windows 7, 8, and 8.1 works just fine.   In short, its an Apple bug.

http://developer.apple.com/library/mac/documentation/darwin/reference/manpages/man5/nsmb.conf.5.html

“How to negotiate SMB 2.x” can be one of:

normal     Negotiate with SMB 1.x and attempt to negotiate to SMB 2.x.
         smb1_only  Negotiate with only SMB 1.x.
         smb2_only  Negotiate with only SMB 2.x. This also will set no_netbios.

Bijdrager
    sciletto

De smb had ik inderdaad al veranderd, incl de smbup programma. Echt helemaal niks werkt. Ben al vanaf 10 uur bezig, heb alle mogelijkheden bekeken en uitgevoerd maar niks werkt. Wat een drama zeg.

Bijdrager
    App-ie

Ik had begrepen dat het SMB protocol sinds Lion ten nadele van bijv. mediaspelers door Apple is bijgewerkt cq. aangescherpt. Het best is om inderdaad gebruik te gaan maken van NFS. Bresink Software heeft een NFS manager om zo’n netwerkje op te zetten. Vraag me niet hoe ’t werkt want ik heb ’t zelf nog niet nodig gehad, suc6 in ieder geval!

Bijdrager
    k-the-ripper

Ik heb precies zelfde apparaat, Samba gaat niet lukken of je moet inderdaad in je systeem gaan klootzakken ( want dat is het) met ander samba/cifs protocol. Ik had daar geen zin in, maar de oplossing is vrij simpel.
    De mede8er kan gewoon hfs+ schijven lezen.
    Gewoon je disk aan de Mac knopen , de boel kopieëren en weer terug aan de mede8er, werk nog veel sneller ook want via netwerk kopieëren gaat hooguit met. 10 Mb per seconde, USB is dan toch minimaal faktor 3 sneller.

Via de finder met de optie verbind met server kun je ip adres van de mede8er ingeven, maar je wordt niet vrolijk met heen en weer slepen van je bestanden.
    Chipset is geoptimimaliseerd voor afspelen/decoderen van videobestanden en niet voor snel netwerk volgens de heren van mede8er, waarom ze dan hoog van de toren blazen met gigabit netwerkaansluiting is mij een raadsel, voor de rest een prima apparaat wat totaal geen moeite heeft met 3d blu-ray iso bestanden.

Met andere woorden, het is veel simpeler om een goedkoop 2,5 inch externe harddisk te pakken en die gaan gebruiken, dan je systeem ‘aanpassen’ met eventuele gevolgen die dat kan hebben voor de stabiliteit van je OS. Streamen via een MAC vanaf mountain lion is idd een grote bonk met ergenis.
    Voor rond de. 5 tientjes heb je voldoende opslag voor avonden filmplezier.
    Veel duurdere oplossing is een NAS dan gaat NFS of SAMBA zonder problemen.

Bijdrager
    Triumph

Dat laatste doe ik zelf ook. Ik heb er een 2 GB hfs+ geformatteerd wat dat kan in een Mede8ter (ik heb de 500) en koppel of mijn MacBook of een USB 3 disk of stick aan en kan de bestanden rechtstreeks benaderen en overzetten en dat gaat supersnel.

Bijdrager
    TheBigZ

Klinkt inderdaad als de meest simpele oplossing.
    http://www.mede8er.eu/en/index.php?d=600x3d

• Compatible with Mac HFS+ USB Drives

Bijdrager
    sciletto
    k-the-ripper op 21 december 2013

Ik heb precies zelfde apparaat, Samba gaat niet lukken of je moet inderdaad in je systeem gaan klootzakken ( want dat is het) met ander samba/cifs protocol. Ik had daar geen zin in, maar de oplossing is vrij simpel.
    De mede8er kan gewoon hfs+ schijven lezen.
    Gewoon je disk aan de Mac knopen , de boel kopieëren en weer terug aan de mede8er, werk nog veel sneller ook want via netwerk kopieëren gaat hooguit met. 10 Mb per seconde, USB is dan toch minimaal faktor 3 sneller.

Via de finder met de optie verbind met server kun je ip adres van de mede8er ingeven, maar je wordt niet vrolijk met heen en weer slepen van je bestanden.
    Chipset is geoptimimaliseerd voor afspelen/decoderen van videobestanden en niet voor snel netwerk volgens de heren van mede8er, waarom ze dan hoog van de toren blazen met gigabit netwerkaansluiting is mij een raadsel, voor de rest een prima apparaat wat totaal geen moeite heeft met 3d blu-ray iso bestanden.

Met andere woorden, het is veel simpeler om een goedkoop 2,5 inch externe harddisk te pakken en die gaan gebruiken, dan je systeem ‘aanpassen’ met eventuele gevolgen die dat kan hebben voor de stabiliteit van je OS. Streamen via een MAC vanaf mountain lion is idd een grote bonk met ergenis.
    Voor rond de. 5 tientjes heb je voldoende opslag voor avonden filmplezier.
    Veel duurdere oplossing is een NAS dan gaat NFS of SAMBA zonder problemen.

Tegen dit probleem liep ik ook aan maar ik ben er achter gekomen dat de er een aantal oorzaken aan de bedrijven te wijten zijn. Waarom verloopt streamen via iTunes wel vlekkeloos, zowel op de PC als Mac? omdat deze programma’s geoptimaliseerd zijn voor het streamen. Het is gewoon goed geschreven en op beide OS loopt het prima.

Voorbeeld: Op de PC kan ik gemakkelijk verbinding maken met de mac, username en wachtwoord invullen, geen probleem. Op de mac kan ik verbinding maken met de pc, username en wachtwoord invullen, geen probleem. De Mede8ter aanmelden op de pc lukt ook maar niet met de mac. Aan wie ligt het dan als de pc en mac wel met elkaar kunnen praten, de mede8ter.

TIP! Download SMBUP https://www.macupdate.com/app/mac/41541/smbup, installeer het, voeg je bestanden en mappen toe die je wilt delen en je bent er man. Je hoeft niet meer moeilijk te doen:) In je workgroup komt nu je macnaam tevoorschijn met als toevoeging: SMB. Ik kan eindelijk de Mede8ter gebruiken voor me 3d films en remuxed bestanden met dts.

Het hele probleem ligt aan het Samba 1 en 2 gebruik. Met lion kan je gewoon nog verbinding maken met de mede8ter maar niet met mavericks omdat mavericks standaard samba 2 gebruikt en niet 1, dit moet je handmatig activeren. Het programma SMBUP maakt eigenlijk een juiste verbinding met je mede8ter.

Laat maar weten of het gelukt is.

Bijdrager
    sciletto

Voor de rest wil ik iedereen bedanken die heeft gereageerd en heeft meegedacht!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.