12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    rapplew

mede8er koppelen op imac. hoe?!

Ik ben gisteren bij een vriend bezich geweest om een Mede8er (media player met interne harde schijf) te koppelen op het netwerk!
    De mede8er heeft een functie Samba (of iets dergelijks).

Nu heb ik het gisteren aan de praat gekregen.
    Zag in finder netjes daar een netwerk locatie mede8er.
    Nu heeft hij zijn imac gistern afvond afgesloten. (of misschien wel de mede8er)

Nadat hij vanmorgen het e.e.a. opstarte, krijgt hij zijn mede8er niet meer in de finder te zien. Dit terwijl de mede8er wel aanstaat.
    Hoe is dit op te lossen?

Bijdrager
    JBStudio

Je moet, als de mede8er gemount is, deze in ‘systeemvoorkeuren-accounts-inloggen’ slepen. De mede8er zal nu elke keer als je opstart verschijnen.

Succes.

Bijdrager
    rapplew

Maar hoe krijg hem nu weer in beeld?
    Waarom kan ik hem nu niet zien in netwerk locatie’s

Bijdrager
    JBStudio

even naar ‘ga-verbind met server’ (appeltje-K). Type het adres in van de server en klaar!

Bijdrager
    rapplew

DIt heb ik gedaan! echter hij herkent het opgeven adres niet!
    192.168.1.178

Krijg de melding dat het geen verbinding kan maken omdat hij niks kan vinden!
    Mede8er staat wel aan!!!

Bijdrager
    JBStudio

vreemd… zet alles even uit en kijk eens na een herstart.

Bijdrager
    michelvdb

Staat op die iMac in Systeemvoorkeuren > Delen > Voorzieningen Windowsdeling aan?

Bijdrager
    rapplew
    michelvdb op 16 november 2010

Staat op die iMac in Systeemvoorkeuren > Delen > Voorzieningen Windowsdeling aan?

Ik begrijp hier uit dat deze aan moet staan?!

Bijdrager
    michelvdb

Ja, om SMB/CIFS (Samba) van de Mac naar andere netwerkapparaten mogelijk te maken.

Bijdrager
    rapplew

Dien je deze in te schakelen om bestanden op je mac af te lezen op de mede8er?
    Of ook om bestanden (muziek film) op de mede8er interne harde schijf te kopieeren?

Bijdrager
    michelvdb

Om met die mede8er bestanden op de Mac te kunnen lezen of van de Mac naar die mede8er te kopiƫren moet Samba op de Mac aanstaan. Ja, dus.

Bijdrager
    rapplew
    michelvdb op 16 november 2010

Om met die mede8er bestanden op de Mac te kunnen lezen of van de Mac naar die mede8er te kopiƫren moet Samba op de Mac aanstaan. Ja, dus.

Helder.. precies zoals ik verwacht had.
    dit heeft dus niks te maken met het feit dat hij (de mede8er) niet gevonden wordt in mijn lokale netwerken!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.