8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    hessel

me macbook pro start niet meer op na de laatste update.

Hallo mede Maccers,

ik beleef zojuist een groot probleem met mijn macbook pro, ik heb de laatste update voor tiger binnen gehaald en bij het opnieuw opstarten blijft hij in het grijze opstart scherm hangen.

Ik heb de mac een paar keer met de power knop aan en uit gedaan maar dat hielp ook niet, hij blijft hangen.

Toen heb ik de instal dvd er in gedaan om te proberen of ik zo de zaak kan herstellen, maar nu krijg ik de dvd er niet meer uit, ik heb hem net 4 maanden wat moet ik nu doen ik zit echt met de handen in het haar en ben niet zo’n die hard maccer als de meesten van jullie.

Hoe los ik dit nu op.

Avast bedankt,

Hessel.

Bijdrager
    www.project-euh.com

Hoe lang heb je gewacht op het grijze scherm de eerste keer? Na een update kan het namelijk wel eens wat minuten duren voordat ie opstart ivm het installeern van onderdelen. Als je dat onderbroken hebt zou je wel eens een probleem kunnen hebben….

Cd eruit zou moeten kunnen door de eject knop of je muisknop ingedrukt te houden tijden het opstarten (gelijk na de “boing”)

Opstarten van DVD kan door de C ingedrukt te houden..

Bijdrager
    hessel

Hoi,

Ik heb ongeveer 5 minuten gewacht, voordat ik de mac uit deed maar de cd die heb ik er inmiddels wel uit gekregen, maar de mac start nog niet op.

Bijdrager
    Oortjes

‘k heb ergens gelezen (‘k geloof op de apple-site) dat een mac-book ongeveer 10 minuten nodig had om op te starten na de laatste update.

Bijdrager
    qjb

Start eens op met option (ook wel alt) + v ingedrukt. Je krijgt dan niet het grijze scherm maar als het goed is tekst te zien. Kun je beschrijven tot hoever je Mac daarmee komt?

Bijdrager
    RobinZwama

@hessel:

Ik had PRECIES hetzelfde met m;n Mac Mini, kijk maar eens hier:
    Intel Mac Mini start niet meer na 10.4.8,

Start je MacBook eens op met de T ingedrukt zodat FireWire teken verschijnt en druk dan eens op eject.

Bijdrager
    MekMarley

Pram reset?

appeltje alt p en r indrukken en ingedrukt houden totdat ie een paar keer het opstartgeluid geeft.

Bijdrager
    RobinZwama
    ”hessel”

Hoi Robin,

Bedankt voor je bericht, maar de zaak draaid weer hoor ik heb idd Tiger er ff opnieuw er overheen gezet en heb alle data en instellingen behouden.

Hessel Pranger.

Dus…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.