25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Bijdrager
    dennisvandeberg

me eerste mac

Hallo,

Ik ben 16 jaar en wil nu wel is een keer een macbook want acer pc bevallen me niet meer.

Welke macbook is een goede aanrader waar je wel makkelijk schoolwerk op kan doen

Bijdrager
    A.M.Dekker

Wat is je budget?

Bijdrager
    KarelWillem

De allergoedkoopste MacBook is voor je schoolwerk al prima geschikt.

(Afhankelijk van wat dat schoolwerk inhoudt natuurlijk.:) )

Dus… dan begint het feest nieuw bij 1029 euro.

Bijdrager
    dennisvandeberg

jah die air lijkt me wel wat maar hoe kan ik het geheugen uit breiden want een ssd is geen optie toch?

Bijdrager
    dennisvandeberg
    KarelWillem op 07 februari 2014

De allergoedkoopste MacBook is voor je schoolwerk al prima geschikt.

(Afhankelijk van wat dat schoolwerk inhoudt natuurlijk.:) )

Dus… dan begint het feest nieuw bij 1029 euro.

die lijkt me wel wat maar hoe kan ik het geheugen uitbreiden op een makkelijke simpele manier

Anoniem

Als je dingen wil upgraden kun je beter geen Mac nemen. Hoezo is een SSD geen optie? Je kunt de SSD van de MacBook Air wel upgraden, maar dat is niet bepaald goedkoop. RAM van de MBA kun je niet upgraden.
    Misschien een externe HDD erbij?

Bijdrager
    Obi

Kom je niet in aanmerking voor aankoop via de education store?

Geblokkeerd
    Anoniem

Tweedehands kun je meer voor minder krijgen, mits je natuurlijk de juiste in de buurt kan vinden. Let op garantie en batterijstatus en je kunt prima dingen vinden. Nogmaals: wat is het budget?

Bijdrager
    Verdult

SSD is sneller dan een HDD. En het verschil is zeer duidelijk merkbaar.

Bijdrager
    marcapple

hallo, ja inderdaad de macbook air is een goede start voor je eerste mb. persoonlijk vind ik 11 inch wat klein voor school, wat wel handig is is dat de 11 inches heel licht zijn qua gewicht, dus makkelijk mee te nemen.

de vraag is wel, wat is je budget? want heb je meer over voor een mb dan de genoemde bedragen, hoe beter je krijgt.
    2e hands raad ik niet aan omdat er gewoon veel oplichters/dieven actief zijn, ik denk niet dat je aan heling mee wilt doen, of je moet er 1 zoeken met aankoopbon en dat hij er goed uitziet.

zit niet te veel in over je geheugen want die is makkelijk uit te breiden door een externe harde schijf. die dingen zijn al te koop vanaf 50-60 euro.

Bijdrager
    marcapple

kijk gewoon even naar wat er allemaal te koop is, dan weet je wat er aangeboden wordt en dan kan je later vragen naar de specificaties en wat meer geschikt is voor jou.

Bijdrager
    tomc

ssd is geen optie toch?

SSD is de toekomst binnen 10 jaar zullen er nog evenveel traditionele HDD’s gebruikt worden als er vandaag de dag diskette’s gebruikt worden.
    Alleen is nu nog het probleem dat SSD’s relatief duur zijn maar je hebt er ook wel wat voor tot 10 x zo snel als je 5400rpm HDD.
    Dus een SSD is alles behalve geen optie. Heb je veel opslag nodig voor films, foto’s en andere documenten die je niet zo vaak nodig hebt koop dan een externe HDD heb je al voor zo’n 50 euro.

Bijdrager
    Gastonw

Persoonlijk vind ik 11″ te klein. Ik ben dik tevreden met mijn MacBook Air 13″, ik gebruik heb voor mijn studie. Ideaal om mee te nemen naar college e.d. Zelfs films bewerken gaat prima.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    Verdult op 07 februari 2014

Dat vind ik wel meevallen.

Bijdrager
    Janjans

Voor de ouderen onder de lezers;) :

– soms is het vandaag de dag zo dat ‘me’ wordt gebruikt ipv ‘mijn’. Idem met ‘is’ ipv ‘eens’.

Waarom is mij een raadsel, maar er zal wel een reden voor zijn:roll:

Geblokkeerd
    Bento
    dennisvandeberg op 07 februari 2014

Hallo,

Ik ben 16 jaar en wil nu wel is een keer een macbook want acer pc bevallen me niet meer.

Welke macbook is een goede aanrader waar je wel makkelijk schoolwerk op kan doen

Ik zou eerst eens een cursus Nederlands gaan volgen voordat ik een computer koop.

me eerste mac

Me? Me? Me? Me? Me?
    Het is MIJN:

Het is ook Mijn UWV. Want als je zo doorgaat kom je nooit aan een behoorlijke baan…

Bijdrager
    penseel

Wil je er zelf aan veranderen dan is deze een goede keus. http://store.apple.com/nl/buy-mac/macbook-pro?product=MD101N/A&step=config

Bijdrager
    Ree
    MEEUW op 07 februari 2014
    Verdult op 07 februari 2014

Dat vind ik wel meevallen.

Je bedoelt waarschijnlijk tegenvallen?

Anyways, ik vind dat juist zeer zeker meevallen. Mijn MBP 17″ Late ’11 is enorm veel sneller geworden sinds ik daar een Fusion Drive in heb geknutseld
    Opstarten duurt geen 2 minuten meer, maar 9 seconden, Photoshop start in 3 seconden geheel op (versus 50) En dat is dus met een FD, niet eens een puur-SSD oplossing.

@dennis

Alle (nieuwe) MBA’s en MBP’s (behalve de goedkoopste MBP 13″) hebben een SSD.
    Ga je dus niet voor een Macbook Air maar voor een Pro, dan moet je die keuze zelf maken voor 100 euro extra, maar uit ervaring kan ik zeggen; daar ga je geen spijt van krijgen.

Bijdrager
    Joffry

Dennis is verdwenen. Hij is erg geschrokken ven Bento.

@marcapple: geheugen is niet hetzelfde als opslag !

Bijdrager
    iMacer

Ppffff die taalneukers,,, ’n taal evolueert voortdurend.
    In zekere zin zijn de ‘dennisvandeberg’ de trendzetters in dit gebeuren.

Als we de taalneukers hun zin geven, dan had dennisvandeberg het zo geschreven :

Hallo,
    Ick ben 16 jaer ende wil heden wel eensch eene keer eene macboock want acer pc bevallen mij niet meer.
    :nerd:

Bijdrager
    Janjans

@imacer ik ben in het geheel niet tegen het evolueren van taal, maar daar versta ik de hier vertoonde zaken niet onder. Hierover kunnen we van mening verschillen natuurlijk.

Versta jij het mensen uitschelden eigenlijk ook onder evolutie?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

laateu weu sgreive so als wu dad chraag heppu lekke makkeluk

Bijdrager
    jf

eknr;blfho’apDHSZB9N T4\{WI sd\oxjzc\sa)Vjehtr;dfoanlkx c`v lf;gkasdkbmgjnad

(sorry, ik dacht dat als ik mijn vingers lekker makkelijk willekeurig over het toestenbord zou slepen, dat wat ik wilde schrijven vanzelf wel duidelijk werd, maar als ik het zo nalees, werkt dat toch niet helemaal.)

Overigens is dennisvandeberg in dezen natuurlijk gewoon een luie trendvolger, hij is helaas bepaald niet de eerste die ‘me’ en ‘mijn’ niet van elkaar wil onderscheiden in de schrijftaal. Moet hij zelf weten, zorgt er wel voor dat mensen op een bepaalde manier naar zijn bijdragen aan het geschrevene gaan kijken, waar hij zich vervolgens dan ook niet over moet gaan beklagen.

Moderator
    Pete.Z

Er is een heel apart topic waar we kunnen zeuren over taal, hier dus gewoon on-topic graag.

Bijdrager
    MouseMighty

He Pete Z. als je dan het topic aanpast, pas dan ook gelijk even de titel aan. Dan scheelt dat ook weer in het verwijzen naar het taal topic. Tenminste als je het kan vinden met de zoek functie maar waarschijnlijk staat het in de Lounge:roll:

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.