7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    akadb

@me-alias apart van hoofdaccount gebruiken.

All,

Ik kom er niet achter, daarom hier de vraag.
    Ik gebruik de iCloud-mail [email protected]. Nu wil ik mijn vriendin een alias laten gebruiken, [email protected]. Ik via mijn iPhone, zij via haar android. Gaat dit? Als ik iCloud activeer op de iPhone krijg ik zowel [email protected], als de mail van de alias [email protected] binnen. Ik lijk het niet te kunnen scheiden.

Enig idee?

Bijdrager
    mtooster

Kan niet, je zult een ander iCloud account aan moeten maken.

Maar heeft ze niet al een e-mail adres? Of wil ze een nieuwe?

Want behalve mail gaat er niet zoveel werken op haar android.

Bijdrager
    akadb

Het gaat puur om het mailadres. Dat de rest niet werkt moge duidelijk zijn, het gaat mij erom dat het een mooi en te claimen emailadres is.

Bijdrager
    akadb

Een tweede iCloud-account aanmaken lijkt me niet mogelijk, of kan dat wel? Buiten dat, we hebben een iMac, macbook en een iPhone thuis in gebruik. Ik had ze graag op 1 iCloud-account gehad.

Bijdrager
    stavos

Een alias is geen apart emailadres, maar een tweede naam voor een al bestaand email adres. Je kunt dus beide email adressen gebruiken, maar ze delen 1 inbox etc.

Waarom zou je geen tweede iCloud account aan kunnen maken? Je kunt op alle apparaten die je thuis hebt staan 2 email adressen naast elkaar gebruiken in hetzelfde mail programma.

Bijdrager
    akadb

De imac en macbook staan allebei ingelogd op mijn icloud-account. Ik kan alleen een nieuw account aanmaken als ik 1 van de twee ontkoppel, ik wil juist alles onder 1 account ondergebracht hebben.
    Overigens gebruik ik zelf een gmail-account. Ik kan er voor kiezen om [email protected] door te sturen naar m’n gmail en [email protected] het account te laten gebruiken, als ik het zo een beetje begrijp.

Bijdrager
    stavos

Stap van dat idee af (alles onder 1 account onderbrengen), want dat gaat je dus niet lukken binnen iCloud.. Om een tweede @me.com email adres aan te maken dat je vriendin kan gebruiken LOS van jouw email adres, zul je echt een tweede account nodig hebben. Je kunt wel beide email adressen in 1 mailprogramma onderbrengen, zodat je niet steeds hoeft in en uit te loggen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.