8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Daan86

MD5

Ik moet kijken wat de md5 is van het programma iSale. Hoe doe ik dit. Ik heb hier namelijk geen enkele ervaring mee?

Dankjewel!

Daan

Inactief
    Anoniem

open Terminal.app, en type [code:1:afa2b9dccb]md5sum /pad/naar/file/om/te/testen[/code:1:afa2b9dccb]

Bijdrager
    Daan86

CM1009776-a:~ Daan$ md5sum /users/Daan/desktop/isale.app

CM1009776-a:~ Daan$ md5sum /users/Daan/desktop/isale

als ik dit intyp want daar staat het programma geeft terminal als reactie command not found. Wat doe ik verkeerd?

Dankje

Daan

Bijdrager
    hydro

Het commando is ten eerste md5 i.p.v. md5sum, geen wonder dat het niet werkt.

Een andere handige tip om snel de md5 checksum van bestanden te achterhalen; typ in het terminal venster md5 (met een spatie erachter) en sleep vervolgens het bestand naar het terminalvenster toe, druk dan op return. Et voila! Je md5 checksum.

In jouw geval moet je dus gewoon dit hebben;
    [code:1:bd4651485a]md5 /Users/Daan/Desktop/isale.app[/code:1:bd4651485a]

Inactief
    Anoniem

Ik zit nu achter mijn Mac om het uit te proberen, en zowel md5 als md5sum werken niet, omdat een applicatie een directory is. Voor een enkele file geven md5sum en md5 het zelfde resultaat. md5sum zit trouwens standaard niet in Mac OS X, ik heb het via fink geinstalleerd.

Ik weet zo even niet hoe het nu wel kan voor een applicatie, de manpage geeft ook geen uitsluitsel.

Bijdrager
    Daan86

Iemand anders nog tips?

:)

Inactief
    Anoniem

Je kunt het proberen met een utility zoals chksumapp. Je kunt natuurlijk ook een .zip maken van je applicatie, en dan daar de checksum van berekenen.

Bijdrager
    Anthropos

Hey Daan, je moet niet de app achter de md5 slepen in je terminal, maar de iSale 3 file in de content file van die app.

Je gaat dus naar je iSale app, vervolgens neem je ctrl-muisklik en kies je voor ‘toon pakketinhoud’.
    Nu kom je in Contents. Ga door naar MacOs en je zal de iSale 3 file zien staan.
    Samengevat: Contents/MacOs/iSale 3

Als je nu md5 in de terminal intypt, een spatie typt, en vervolgens die iSale 3 file erachter sleept met als laatste entre, dan krijg je wel je md5 code.

Dat zou het moeten doen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.