10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Reyer Ploeg

MD via line in ?

Ik vraag me af hoe ik het best opnames op minidisc via de computer kan overzetten op CD. Ik heb een eMac en dacht het via de geluidsinvoerpoort te doen, maar heb nog geen succes…

Moderator
    unSOUND

Moet kunnen volgens mij, ik neem ook geregeld muziek op vanaf mijn MD deck, ik heb dan wel een iMac, maar toch.

lukt het helemaal niet, of is de kwaliteit onvoldoende…?

Bijdrager
    Reyer Ploeg

Geluid gaat wel via de koptelefoonuitgang door de eMac heen, maar ik weet niet waar ik het geluid in moet importeren. iTunes en iMovie vinden het niet.

Bijdrager
    bart

je hebt een (eenvoudige) audioeditor nodig om het signaal op te nemen.
    een zoekopdrachtje op versiontracker levert je vast heel wat keus op.

Het op die manier gedigitaliseerde geluid kun je dan evt dmv iTunes omzetten naar MP3 of AAC.

Bijdrager
    Reyer Ploeg

Dankzij wat software Spark ME lukt het. Stom dat iTunes dat zelf niet kan…. Nog tips ?

Moderator
    unSOUND

Ik gebruik het programma Cacophony, klein, goedkoop, en werkt perfect.

Bijdrager
    maceddy

Ik doe het ook met Spark…

Wat ik alleen merk (8600) is dat het uitgangssignaal van de MD nogal hoog is…

Ik zet deze op het MD Deck dan ongeveer 6dB omlaag.
    Das maar een tipje voor als t vervormd klinkt;)

Bijdrager
    Reyer Ploeg

Bij spark kun je bij audio set up ook de ‘Latency’ wijzigen. Wat is daar de bedoeling van en welg getal is het handigst ?
    Trouwens, is het beter vanuit spark te branden of via iTunes ?

Bijdrager
    bart

Latency is de vertraging tusen in-en uitgang a.g.v. digitale conversies, is voor jouw gebruik niet echt van belang.
    Een zo laag mogelijke latency is belangrijk als je b.v. zelf muziek opneemt en moet “overdubben”, je wilt dan zo min mogelijk vertraging, anders wordt timing erg problematies.

Bijdrager
    Deskman

Probeer anders audio hijack eens. Lijkt er een geschikt progamma voor te zijn.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.