5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Ravenshield

MBPr 15'

Hallo iedereen,

Binnenkort zou ik me een retina macbook pro 15′ willen aanschaffen, ik zou gaan voor de high end met de 16gb ram en de 750M.
    Deze komt standaard met een 2.3 gHz CPU, maar kan geupgrade worden tot 2.6 gHz.
    Is deze investering het waard wat betreft performance? En dan heb ik het vooral over alledaagse dingen (surfen,unief,…), werken met SPSS en gamen (ja ik weet het, de MBP is géén gaminglaptop, maar toch ga ik het af en toe eens doen :p)

Zijn er duidelijke snelheidsverbeteringen?
    Ik veronderstel dat die verhoging van 0.3 gHz ook ervoor zorgt dat de temperatuur wat hoger kan oplopen en dus ook een verlaagde batterijduur met zich meebrengt?

Alvast bedankt

Anoniem

Dat snelheidsverschil zul je echt niets van merken hoor, al helemaal niet bij alledaagse taken.
    Dat is zeker geen €200,- extra waard.

Bijdrager
    guus

ik vind dat wel 200 euro waard.
    heb juist voor deze processor gekozen.
    waar haal je dat vandaan dat je dat niet merkt?

Bijdrager
    Ravenshield

Heeft u ervaring met zowel de 2.3 en 2.6 gHz?
    En wat merkt u dan op vlak van performance en batterij/hitte?

Bijdrager
    TBITW

(ja ik weet het, de MBP is géén gaminglaptop, maar toch ga ik het af en toe eens doen :p)

De retina macbooks houden gamen prima uit. Zelf speel ik borderlands 2 in Mac OS. Helaas zit er een bug in het spel dat een vrij harde fps drop geeft zodra je schiet en kan ik alleen op low spelen. Maar die is in mijn ervaring alleen in de nvidia 6xxm series aangwezig (vrienden met windows hebben het zelfde).

Download steam, je zult zien dat er een wereld aan games is.

Ontopic, ik zou voor het 2,3ghz model gaan. de 2,7 is inderdaad net wat sneller. Maar mijn non retina macbook pro met een geupgrade ssd haalt gemiddeld 1500 punten lager op geekbench. (12000 vs 13500). Dus als je dat kleine beetje wilt moet je het doen. Als je het die 200 niet waard vindt dan niet. Over het algemeen zal je mac snel genoeg zijn alles bij te benen. gHz beginnen steeds minder uit te halen in deze wereld…

Je kunt hier zien dat de 13 inch macbook pro maar een vijfde sneller is, terwijl de pro 2,4 ghz heeft en de air maar 1,3ghz.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.