3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Freezid

MBPR 13" (Early-2013) of MBA (WWDC-2013)

Beste MacFans,

Als jullie (ongeacht het uiterlijk of prijs) een Macbook zouden mogen “uitkiezen”. Zouden jullie dan voor een Retina gaan, óf een Air met 2,7Ghz Haswell? Of misschien nog eventjes wachten op Retina’s met Haswell?
    Aangezien ik volgend jaar naar Adam vertrek om daar aan mijn studie te beginnen zoek ik een nieuwe Macbook, ik zal er geen foto- of film- bewerking op doen, hooguit wat schetsen. Daarentegen houd ik erg van een snelle Macbook en ben van plan minstens de komende vijf jaar met deze Macbook te doen.
    Kortom: “Hoe groot zouden jullie de Haswell’s afwegen in jullie keuze?”

Bedankt voor jullie mening!

Bijdrager
    Loek1991

Ik zou als ik jou was voor de nieuwe 13″ Air gaan. Je gebruikt niet echt zware programma’s en hebt daarom zat aan de nieuwe Haswell processor, zeker als je de 1,7-GHz versie neemt. Ook denk ik dat het gewicht, het dunne design en de batterij die 12 uur meegaat je enorm van pas gaan komen in je studie. Qua prijs is het instapmodel 13″ rMPB bijna gelijk aan de volledig gepimpte 13″ Air (met 1,7-GHz processor en 8 GB ram scheelt het nog geen 50 euro), terwijl je in die laatste dan een nieuwere processor (die met Turbo Boost nog sneller gaat ook) en dubbel zoveel opslagruimte hebt.

Vergeet trouwens niet gebruik te maken van je studentenkorting, scheelt zo 100 euro!

Bijdrager
    Freezid

Bedankt voor je reactie, Loek!

Turbo boost, wanneer zal je systeem die activeren? Opslagruimte zal voor mij geen probleem worden, aangezien ik met een server en Time Capsule prima zit qua geheugen!

David

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.