6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Vinay

MBP zeer traag na aansluiten extra monitor

Hallo,

Enige tijd geleden heb ik een extern monitor van Dell aangeschaft en deze via mini-display aangesloten met de DVI-ingang van de monitor. Zonder dit scherm is mijn MacBook Pro voldoende snel, maar met het scherm aangesloten kan het bijvoorbeeld een minuut duren voor er een internetpagina volledig is geladen. Erg traag en storend dus. Programma’s waar geen internet voor nodig is, doen het wel zoals het hoort.

Kan het zijn dat de snelheid wordt beperkt door bepaalde instellingen van het beeldscherm? Of is dit een nadeel dat bijna altijd voorkomt?

Extern monitor: Dell UltraSharp U2311h, 23″.
    MacBook Pro: 15.6″, Intel Core 2 Duo, 2.53 GHz.

Bijdrager
    menu

Misschien stoort het scherm je WIFI verbinding.

Bijdrager
    Vinay

Dat zou inderdaad een optie zijn, maar ik heb het net geprobeerd met een ingeschakelde monitor zonder aansluiting. Op deze manier werkt het internet gewoon goed.

Overigens hindert de monitor de WiFi-ontvangst niet door zijn positie, dat heb ik reeds gecontroleerd.

Bijdrager
    menu

Probeer het anders eens met een netwerkkabel naar je router/modem

Bijdrager
    Vinay

Ok, ik zal het in de loop van het weekend proberen. De combinatie van MacBook en monitor staat echter wel op de tweede etage, terwijl de router zich op de begane grond bevindt. Ik zal dus alles even naar beneden moeten verplaatsen.

Ik hoop dat de combinatie dan even traag is zonder netwerkkabel, en dat het met kabel wel goed functioneert. In dat geval heb ik de aard van het probleem, namelijk een verstoorde WiFi-ontvangst, gevonden.

Andere tips zijn van harte welkom!

Bijdrager
    Vinay

Nee, het lijkt niet te liggen aan het draadloos netwerk. Het is blijkbaar toch de hardware die het systeem op een of andere manier ‘in de weg zit’. Zeer vervelend.

In de tussentijd gebruik ik de externe monitor zelden. Liever een tekort aan werkruimte dan een tekort aan snelheid…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.