4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Munchlax

MBP wil niet normaal applicaties opstarten

Mijn MBP wil niet meer normaal opstarten.
    Het begon waarschijnlijk toen ik zocht naar mijn Evernote app. met de menubalk. Het werkte eventjes langzaam, dus ik klikte het weg. Ik klapte mijn MacBook dicht.
    Later wou ikeven iets opzoeken op Safari. Wat raar was was dat ik alleen kon klikken en niet typen. Ook niet met mijn losse keyboard. Ik zag later nog iets raars. Bovenaan stond niet Sadari, maar Mail. Mail stond op de voorgrond voordat ik Safari gebruikte. En toen… Verdween mijn schattige menubalk (niet dat ik ‘m heb schattig gemaakt). Dus ik wou haar uitzetten… Ik moest hem geforceerd stoppen! Dus even wachten en opstarten. Ik zie mijn wallpaper en… P2P Camera is onverwachts gestopt. Het heeft geen… Voor Mac OS X. Jawel dus. Ik kan niet drukken met de muis. Nu geforceerd herstarten en… Hetzelfde probleem en hetzelfde grapje, maar dan met Finder. Nog een keer force. herst. En nu niet eens een venster! WAt moet ik doen??? n
    Edit: Nu laadt ‘ie mijn apps niet en laaft plaatjes van mappen op mij n bureaublad niet meer en opent geen menu’s en opent niet het venster om uitteloggen. Ik kreeg na deze herstart geen error, maar wel een onverwachte stop van Goole Desktop. Ik kon er niet op klokken. Maar na het dicht en openklappen was de error weg.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Reset je PRAM eens (opstarten met [command] [option] P+R)

als de problemen blijven:
    Start eens op in safe mode ([shift] ingedrukt houden)
    en probeer met schijfhulpprogramma de bevoegdheden te herstellen.

Als safe mode werkt, heeft het met je opstart / log-in onderdelen te maken in je account

Bijdrager
    Munchlax

PRAM RESET1: Mijn eersre PRAM reset. Eehh, voodrdat je het appeltje gaat zien wordt het scherm zwart. Klopt dat? Klopt daat?! Het is nog niet gelukt. Geen veradetingen met indeedit
    PRAK RESET2: 2 onverwachte stops in 1 keer. Van Finder en SystemUIServer. Ik start ze opnieuw tegelijk… En ze verdwijnen. Er gebeurt niets.
    Ik wil meer informatie over de save mode.
    EDIT: Hier gaan we dan!
    Tweede ronde!
    Safe (Zeil)Boot: opstarten duurt geels tenlang. Ik heb ‘maar uitgedaan.
    Force ecectboot: Mijn iLife disk zat er nog in. Ik wou hem hebben. Nu hetzelfde als PRAK REAET2. Maar met Finder en iCal helper. Ik heb maar geklikt op details. Voor beide. In de tussentid krijgnik een paar menubalkonderdelen van de rechter kant. Ik probeer naar de detals van het probleem te gaan, maar dat lukt niet. Ik kanook nietnmijn menubalk onderdelen openen.

Bijdrager
    Munchlax

Sorry dat ik bump, maar dit probleem wordt erg lastig. Het wil nu niets zeggen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.