8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    GastonM

MBP wil niet meer in sluimer na combo-update 10.7.3

Hallo OMT\’ers,

Ik zit met een vervelend probleem, nadat ik de combo van 10.7.3 heb geïnstalleerd op mijn MBP 13′ late 2011 2,4Ghz i5, wilt deze niet meer in Sluimerstand (zowel als ik hem dichtklap en onder onder het Applemenu voor Sluimer kies). Het beeldscherm gaat wel uit, maar de MB blijft draaien en het sluimerlampje blijft continu aan. Wat ik heb geprobeerd:
    -Opnieuw opgestart
    -Schijfbevoegdheden hersteld

Wat kan ik nog doen? Opnieuw de combo van 10.7.3 er over heen installeren? Het probleem doet zich overigens voor direct nadat ik de update heb geïnstalleerd, dus niet van tevoren.

Dank voor jullie hulp!

EDIT: Ik heb ontdekt dat het probleem zich enkel voordoet wanneer de lichtnetadapter is aangesloten. Wanneer de MBP niet op de lichtnetadapter is aangesloten gaat deze wel gewoon in sluimerstand en zijn er geen problemen… Ook na opnieuw de Combo-update te hebben uitgevoerd, blijft het probleem.

Overigens heb ik ook last van een haperende Mission Control na de update, voor de update ging dit gewoon lekker smooth (10.7.2). Wat kan ik hier eventueel aan doen?

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je al in de Console gekeken welke meldingen je kunt terugvinden van de momenten waarop je het scherm dicht hebt geklapt wanneer de lichtnetadapter is aangesloten?
    Misschien staat daar wel een melding met de oorzaak waarom de sluimerstand niet kan worden ingeschakeld.

Maakt het uit als je Wi-Fi en Bluetooth eerst uitzet?

Als je een nieuwe schone gebruikersaccount aanmaakt, je Mac opnieuw start en alleen dat account inlogt. Dan nog steeds dezelfde verschijnselen?

Mocht dat geen oplossing bieden: er zullen vast wel (corrupte) .plists te vinden zijn die verantwoordelijk kunnen zijn voor dat gedrag. Dat wordt dus even zoeken, mochten we daar op uit komen.

Bijdrager
    GastonM

Hallo SunKeeper, allereerst bedankt voor je reactie!

Ook als Wi-Fi en Bluetooth zijn uitgeschakeld blijft het probleem aanhouden. In de Console krijg ik iedere keer op het moment als ik het scherm dichtklap deze melding:

“07-02-12 16:07:47,000 kernel: Sound assertion “0 == fAudioEngineArray” failed in AppleHDADriver at line 3047 goto Exit”

Kun je hier iets mee?

Ook in een Standaard nieuwe gebruiker is het sluimer-probleem hetzelfde, maar juist daar werkt Mission Control wél gewoon zoals het hoort, wellicht een corrupte .plist?

Overigens heb ik een manier gevonden om als de MBP op de lichtnetadapter is aangesloten, toch te laten sluimeren: simpelweg door de lichtnetadapter uit te trekken, de MBP dichtklappen, wachten totdat het indicatorlampje van fel naar minder fel gaat en de lichtnetadapter weer aansluiten (de MBP blijft gewoon op Sluimer). Natuurlijk hoort dit niet zo te hoeven, maar het is wel een tijdelijke oplossing voor het probleem.

Bijdrager
    sjoerdrei

Hallo

Hier het zelfde ook met update en lichtnetadapter. Heel erg vervellend.
    Iemand al een oplossing voor dit probleem?

Groet,

Sjoerd

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Ik dit probleem alleen als de Mag-safe is aangesloten.

Bijdrager
    Mkllr

Beste,

Ook ik heb het zelfde probleem.. dichtklappen met magsafe aangesloten resulteert in een niet sluimerende mac, terwijl zonder magsafe aangesloten de mac prima in en uit sluimer stand gaat… heel vervelend!

Als iemand een oplossing heeft, hoor ik het graag!

Bijdrager
    Mkllr

Beste,

Ik heb zelf een oplossing gevonden (na wat google werk). Bij mij was het het probleem dat er een of meerdere documenten in een wachtrij stonden om geprint te worden op een printer die niet aangesloten was. Dit gaf kennelijk een confilct.. Na het verwijderen van deze documenten uit de wachtrij slaapt mijn macbook weer als vanouds!

Bijdrager
    Ronald Huve

Hoi Mkllr,

Bedankt voor je tip.
    Bij mij was idd de printer-wachtrij ook het probleem. Wist net dat er documenten stonden.

Thx.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.