3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    knutselklubb

MBP werkt niet goed na pcscd.pub fout

Ik heb sinds 1 jaar een 2e hands MBP die pas 1.5 jaar oud is. Ik heb er nooit problemen mee gehad maar ik gebruik hem wel dagelijks en soms weken lang vrij intensief.

Vorige week had ik itunes aanstaan zonder de MBP op het lichtnet te hebben aangesloten. Ik ben toen in slaap gevallen en de laptop is uit gegaan.
    De volgende ochtend kreeg ik een Kernel Panic bij het opstarten, na het proberen van een aantal snel koppelingen tijdens het opstarten kreeg ik hem weer aan de praat, en heb ik een back up gemaakt met time machine.
    Nadat dit was gelukt wilde ik weer gewoon werken maar dat werkte helaas niet, het scherm bevroor of ging flikkeren en dan moest ik uiteraard opnieuw opstarten, soms ging dit goed soms moest ik weer met appletje-s of appeltje-v of met shift opstarten en een check doen.

als ik de check deed kreeg ik vaak dit bericht:
    *checking catalog file.
    incorrect block count for file pcscd.pub
    (it should be 16 in stead of 17)

Ik dacht dus dat het een software probleem was, OSX opnieuw geinstalleerd en hij deed het weer en geen fout meldingen. maar na 1.5 dag of na een grote installatie ging het toch weer mis, het scherm bevroor of ging flikkeren en kreeg weer de pcscd.pub foutmelding.

Op internet kan ik niet zoveel vinden, hierover, wel zijn er meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben gehad, maar op zo’n forum wordt er na een paar suggesties niet meer verder op ingegaan of iemand heeft zijn HDisk vervangen. En ook deze (een van de meest ‘uitgebreide’) stopt op een gegeven moment: http://discussions.info.apple.com/message.jspa?messageID=8693738

Daarom ben ik erg benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben en suggesties over wat ik nog kan doen.
    Een nieuwe harde schijf erinzetten en kijken of dat beter gaat? of zou het aan de video kaart kunnen liggen? in dat geval kan ik er een nieuwe video kaart inzetten, of laten zetten?
    Ik heb er geen garantie meer op zitten maar ik zie wel ( http://support.apple.com/kb/TS2377 ) dat als het probleem bij de videokaart ligt, ik het dan wel nog gratis gerepareerd krijg. maar als na onderzoek blijkt dat hier het probleem niet ligt moet ik wel onderzoeks kosten of dergelijke betalen..

Bijdrager
    Pasav

Hoe heb je het systeem opnieuw geinstalleerd, clean ( met formateren van je schijf) of erover heen.

Kan zijn dat de fout is blijven zitten. Probeer anders ook eens DiskWarrior. Als dat niet helpt, schijf wissen, en dan alles opnieuw installeren.

Als dit alles niet helpt, dan is er idd in de hardware wat fout, en is goed laten nakijken de enige optie.

Succes.

Bijdrager
    knutselklubb

Hoi Pasav,

Bedankt voor je reactie, helaas heeft dit ook niet geholpen.
    Bij het lezen vanaf de installatie cd heb ik schijfhulp programma gekozen en volledig geformatteerd (eenmaal overgeschreven met nullen, was het volgens mij).
    nadat hij klaar was heb ik hem uit gezet en later heb ik de computer opgestart vanaf de installatie cd, toen hij de cd wilde gaan controleren om hem daarna te installeren blijf hij op de 1% steken en bevroor het scherm met wat kleine kleur deformatie op het scherm.
    Hierna heb ik nog een 5 tal keren geprobeerd de computer op te starten vanaf de cd, dat wilde dus niet direct lukken, ik kreeg weer een kernel panic, bij het opstarten.

Nu heb ik uiteindelijk toch voor elkaar gekregen om OSX er op te zetten, maar de vraag is hoe lang dit goed gaat..

Heeft iemand nog enige tips?
    ligt het probleem bij de Hdisk, video kaart of moederbord?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.