6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Joop Vos

MBP > verschil128 en 256 SDRAM!?

Ik ben aan het puzzelen welke MBP ik wil kopen. Tot nu toe kom ik uit op een MBP 2,16 Ghz met 1 GB RAM (Apple) en 2GB erbij (MacStuff). Ik werk vaak met veel app’s open voor het maken van websites. Voornamelijk Photoshop, BBEdit, CCSEdit, Firefox (heel veel tabs!).

Nu twijfel ik nog een beetje over de 128 SDRAM (omdat ik er geen verstand van heb!). Is het voor mijn werk voldoende videogeheugen of moet ik misschien toch opschuiven naar de MBP 2,33 Ghz met 256 SDRAM? En dan genoegen nemen met 2 GB werkgeheugen!

Graag wat licht op de zaak, waarvoor dank!

Bijdrager
    chilli dude

voor een videokaart is 128mb ruim voldoende:) verschil in geheugen maakt geen bal uit…het is niet dat je videokaart beter of sneller is…het enige is dat hij meer mb heeft textures op te slaan enzo (wat je alleen nodig hebt in games) en bovendien heb je dan genoeg aan 128mb

edit:
    als je het kan betalen is het wel nice natuurlijk:) maar je zal dan meer profijt hebben van je snellere processor…

Bijdrager
    danielpunt

Ram geheugen kun je later nog kopen. Een videokaart niet. Maar de vraag is of je het gaat nodig hebben. Voor de processor hoef je het niet te doen volgens mij, dat scheelt niet zo heel erg veel.

Bijdrager
    Buzz

Ik stond vorige maand voor dezelfde keuze en ben voor de 15″ met 2.16GHz/2GB RAM/128MB VRAM/160 GB HD gegaan. Het geld dat je uitspaart door de duurdere 15″ links te laten liggen kan je in randapparatuur of een leuk stukje software stoppen. Daar krijg je veel meer plezier van, volgens mij.

Extra VRAM zal echt geen enkel voordeel opleveren voor de applicaties die je noemt.

Bijdrager
    Joop Vos

Dank allemaal. Het zal dus de MBP 2,16 Ghz worden met een bankje van 2GB RAM er extra bijgeprikt! Ik kan er nu al van genieten …:)

Bijdrager
    mac lover

vooral als je hem ondersteboven op de tuintafel en er een eitje op bakt… dan is dat extra’s weer erg handig als het op volle toeren draait

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.