17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Steph

[MBP] Toetsenbord

Ik heb na lang overwegen heb ik toch overwogen om een macbook pro 2.4GHz aan te schaffen.

Maar ik zit nog met 1 ding. Het toetsenbord.
    Ik wil graag een toetsenbord die NIET deze combinatie heeft: SHIFT ‘ Z X C ...
    Maar gewoon SHIFT Z X C .., dus zonder die extra knop voor een ‘ en volgens mij heeft het US toetsenbord dit wel. Maar dan krijg je er wel weer een OSX engels bij.

Nu is er natuurlijk de optie mogelijk om het US toetsenbord te nemen met een engelse OSX en dan de nederlandse versie van leopard aan te schaffen als deze uit komt in oktober.

Hebben jullie evt nog andere opties ?

mvg.
    Steph

nog even voor de duidelijkheid. Ik wil dus zo’n toetsenbord:
    http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/p36293h-38fff67d560b64e935e700040d5fe8d0.jpg

Bijdrager
    hansenonline

volgens mij zit er geen verschil in de besturings systemen alle talen zitten er standaard bij!

Bijdrager
    Thomash

en dat allemaal voor 1 klein knopje… dan kan je daar beter aan wennen:P
    of heb je een goede reden waarom je de ` niet wilt?

Bijdrager
    J.C.

Mac OS X is meertalig, als je hem in Amerika zou aanschaffen, kan je zo de taal zonder deinstallatie op Nederlands zetten.

Bijdrager
    puntKoen
    ”J.C.”

Mac OS X is meertalig, als je hem in Amerika zou aanschaffen, kan je zo de taal zonder deinstallatie op Nederlands zetten.

Je hoeft niet eens te deïnstalleren. Systeemvoorkeuren -> Internationaal -> Taal -> Engels naar boven slepen. Het enige wat je moet doen in uit- en opnieuw inloggen.

Moderator
    Mac Daddy
    ”J.C.”

@Koen.: :wink:

Bijdrager
    Steph
    ”Thomash”

en dat allemaal voor 1 klein knopje… dan kan je daar beter aan wennen:P
    of heb je een goede reden waarom je de ` niet wilt?

Nou, mijn broer heeft dus dat ene knopje op z’n laptop en ik word er helemaal gek van ! heb er ongeveer een maand erop gewerkt en kon er nog steeds niet aan wennen.

Maar iig allemaal bedankt voor jullie reply’s.

Bijdrager
    Eswip

Ik vraag me alleen af hoe je aan een US toetsenbord gaat komen..

Bijdrager
    tommy666

als je goed kijkt in de online store kan je zien dat je dat gewoon kunt bestellen;)

Bijdrager
    Neptunus

Dan ga je naar de Apple Store en dan kies je US toetsenbord?:lol:

Bijdrager
    Thomash

Dure grap voor zo’n klein knopje:P

Bijdrager
    tommy666

nee toch niet want het kost niks extra

Bijdrager
    Steph
    ”Thomash”

Dure grap voor zo’n klein knopje:P

nee kost niets extra’s tis gewoon een optie die je kan doen bij de koop in de store.

Bijdrager
    puntKoen
    ”Mac
    ”J.C.”

@Koen.: :wink:

Even overheen gelezen :|

”A.C.

Dan ga je naar de Apple Store en dan kies je US toetsenbord?:lol:

Dat is niet een ander toetsenbord:) . Wat je bij de Apple Store kunt kiezen zijn andere taalversies van hetzelfde toetsenbord – ISO – met een bijbehorende andere toetsvolgorde (QWERTY/AZWERTY, maar niet in dit geval) en een num lock in plaats van num verg. Een echte andere indeling (ANSI (Noord-Amerika) of JIS (Japan) is in Europa niet verkrijgbaar.

Geblokkeerd
    Anoniem

En als je er nou een extern (apple) toetsenbord erbij koopt? Het kost een paar centen maar als jij je er echt rot aan ergert is dat ook een optie. Of naar de nieuwe en eerste Apple Shop in amsterdam en daar advies vragen, misschien losse toetsjes kopen maar ik weet zelf niet hoe je die moet demonteren en installeren etc..

Bijdrager
    Steph

Ben ff bij een apple reseller geweest.

Die zegt dat hij geen MPB kan bestellen met een US toetsenbord. Dit vond ie ook vreemd maar het was niet anders.

Dus het wordt voor mij gewoon wennen. En als ik dan ooit nog is toevallig Amerika ben dan koop ik wel wat externe US toetsenborden:p

Bijdrager
    Mac_Laurens

Je kan misschien een stukje plastic over de shift en de `-knop heen plakken en dan iets zoeken waarmee je een custom-keyboard layout mee kan maken (bestaat dit überhaupt? :?) en dan vervolgens de `-toets oftewel uitschakelen of eveneens als shift instellen.

Wild idee, maar wie weet kan het wel iets worden :P

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.