7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Mike

MBP toetsenbord verlichting werkt niet meer

Hi,

Ik heb ’n MacBook Pro (Retina, 15-inch, eind 2013) en sinds gisteren, tenminste sinds gisteren viel het me op dat de toetsenbord verlichting niet meer werkt. De sensor voor licht donker werkt nog wel, aangezien m’n beeldscherm reageert op omgevingslicht. De toetsen f5 en f6 werken wel gewoon. Ook heb ik SMC geprobeerd, volgens de Apple site wat ik vond in andere topics.

(https://support.apple.com/nl-nl/HT201295)
    Zet de Mac uit.
    Sluit de MagSafe- of USB-C-lichtnetadapter aan op een stroombron en op de computer.
    Druk op het ingebouwde toetsenbord tegelijk op de toetsen Shift-Control-Option (links) en de aan/uit-knop.
    Laat alle toetsen los en druk vervolgens op de aan/uit-knop om de Mac in te schakelen

Echter doet hij het nog steeds niet. Ook heb ik niet echt ’t gevoel dat er iets gebeurt bij bovenstaande stappen. Klopt dat.. ?

Wat kan nog meer het probleem wezen.. ?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Night. Reden: IN JUISTE SUB-FORUM GEPLAATST

Bijdrager
    makoe

wanneer test je het? Als het te licht is doet de verlichting het niet. Heb je het in de avond bij het donker worden al geprobeerd?

Ik zit nu achter mijn mbp en die doet het nu ook niet. Teveel omgevingslicht.

SMC is een goede tip.
    Anders een keer opstarten in safe mode, mocht het toch niet werken.

Bijdrager
    Mike

@makoe

uiteraard heb ik dat ook geprobeerd.
    ook zijn er geen updates beschikbaar, dus alles is up to date.

Safe mode zal ik eens uitproberen.

Bijdrager
    Mike

Ik heb inmiddels een keer opgestart in Safe Mode.
    een NVRAM reset gedaan en nog een keer de SMC geprobeerd.

Alles heeft niet gewerkt helaas.

Overigens het Caps Lock lampje werkt wel.

Bijdrager
    McPim

Zie je de backlight-indicator veranderen als je F5 en F6 gebruikt of staat er een verbodsbordje onder?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  McPim.

Bijdrager
    Mike

@mcpim

Ja die zie ik veranderen.. Dat is ook het eerste waar ik naar gekeken heb.
    Ik heb ook getest doormiddel van de zaklamp op de sensor te schijnen of dat het nog werkt.. Dan krijg ik idd het verbodsbordje.

Bijdrager
    McPim

Dan vermoed ik een hardware probleem.. Als je altijd het verbodsbordje zou zien zouden Fix #1 en Fix #2 uit dit artikel nog de oplossing kunnen zijn. Maar als de omhoog/omlaag instelling gewoon werkt zou ik niks anders kunnen verzinnen dan dat ze echt stuk zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  McPim.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.