5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Maks

MBP – tik bij het uit slaapstand komen

Als ik mijn macbook pro (c2d 2.4) uit slaapstand haal, hoor ik soms een tik. ik denk uit de speakers…
    Mijn firewire soundcard (presonus firebox, die je niet kan uitschakelen) is er constant op aangesloten, en maakt automatisch connectie wanneer de computer uit slaapstand gaat.
    zou het daarmee te maken hebben?

Bijdrager
    N-Freak

Het kan piekspanning zijn.. Is opzich niet erg als je je speakers maar niet te hard hebt staan.

Bijdrager
    Maks

voor alle duidelijkheid, ik bedoelde uit de interne speakers van mn MBP.
    misschien omdat de firebox het geluid regelt, en connectie maakt bij het uit slaapstand halen van de laptop….

Bijdrager
    Dr. Maddox

Weet je zeker dat het uit de speakers komt? Probeer het anders eens met een laag volume of mute aan? Verder kan het misschien je harde schijf zijn. Die slaat toch op slot in de standby modus om de schijf te beveiligen tegen beschadigingen door vervoer? Misschien is het vastzetten van de lees/schrijfkop wel de oorzaak?

Bijdrager
    Yost

Mijn 13″ MBP tikt ook wel eens en ik denk dat het de DVD speler is. Ik denk dat geluid vooral van rechtsachter te horen, terwijl de harde schijf links voor zit. Mijn oude PowerBook deed dit niet.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.