7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    J.

MBP start niet meer op.

Voor degene die al willen afkomen met de zoekfunctie wel die gaf geen resultaat of toch geen oplossing allesinds.

Mijn macbook pro (de eerste (zie sig)) is terug van de tweede herstelling ondertussen. En ik heb hem welgeteld een keer kunnen opstarten. Ik heb hem het commando gegeven om alle aperture foto’s te backupen op mijn netwerk schijf. Toen ik eens kwam kijken hoe dat stond zag ik een zwart scherm het lichtje da op hardste stand stond. Hij was blijkbaar in standby gegaan dacht en als ik hem er terug wil uithalen met een muisklik, of toetsaanslag. Gebeurde er niks. Ik heb er mij niks van aangetrokken en ben iets anders gaan doen. Maar als ik nu terug kwam was het nog steeds van da. Dus ik doe een harde reset. En als hij nu wilt opstarten hoor ik enkel het geluid van de cd-rom speler, een zwart scherm, en het lichtje dat op volle stand staat En als ik mij niet vergis voel ik ook de harde schijf draaien. Maar voor de rest gebeurt er niks, niks van startop scherm ofzo, ook opstarten met muisklik, of alt of alt+T wilt werken.

Bijdrager
    DMT

Heb je een gebrande DVD erin zitten?? zo ja? dan geduld hebben en muisknop ingedrukt houden, komt ie er vanzelf uit..

En probeer ook alle USB apparatuur te ontkoppelen… kan ook helpen

Good Luck

Bijdrager
    J.

nee er steekt niks in. Geen cd, geen usb, firewire niks. ik wou mijn dvd derin duwen dat je erbij kreeg maar geen succes, hij neemt hem niet.

Bijdrager
    J.

ok, een lichtpunt. Zonder batterij start ie direct op. Nochtans zegt hij dat de batterij is opgeladen als je hem op netsnoer aansluit met batterij erin.

Bijdrager
    iJoost

Dat laatste hoort ook zo (zie de handleiding).

Bijdrager
    Juch
    ”Apple

Over time, the settings in the System Management Controller may become unusable, which can result in operational anomalies with the computer. Examples include not turning on, not waking from sleep, not charging the battery, or not recognizing the AC Adapter, among others.

Probeer the SMC of PMU even te herstarten. Wellicht dat dat helpt. Tis namelijk niet echt normaal dat hij niet wil opstarten met de batterijen erin.

Bijdrager
    J.

Juist geprobeert en dat helpt ook niet

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.