17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Tee Loo

MBP Speaker-gaatjes schoonmaken

Hallo,

Dat je met schone handen aan je MBP moet zitten, moge duidelijk zijn… alhoewel dat soms moeilijk is. Maar toch raakt er wel eens een gaatje van de speakers met vuil/stof dicht! Speakers? Nouja… die gaatjes dan… voor de speakers… lichtsensors, microfoon…

Heeft iemand een wijze tip om de gaatjes schoon te maken?… stofzuiger?

Dit is nou niet echt een onderwerp van niveau, maar misschien dat er iemand een ervaring kan delen?

thnks

Bijdrager
    macses

heb het me ook al afgevraagd, nu is hij weer proper om een of andere reden, maar soms zit er inderdaad wat vuil in…:mrgreen:

Bijdrager
    deSpaanseRente

Ik ben het er niet mee eens dat dit niet een onderwerp van niveau is! Gezien ik er ook last van heb, en het nu eerlijk gezegd gewoon geen zicht is dat je vanalle rommel tussen die gaatjes ziet..

Bijdrager
    iJoost

Toevallig net gisteravond zelf nog een gaatje leeggepulkt met een naald. Maar dat voelde een tikkeltje riskant omdat ik geen idee heb achter welke gaatjes wel/niet iets kwetsbaars zit. Ik ben dus benieuwd naar andere oplossingen voor dit wereldprobleem…;-)

Bijdrager
    acb

Even een beetje schoonblazen met een beetje stikstof, gaat prima!

Bijdrager
    Applemoes

Tuurlijk!! Stikstof, dat staat standaard bij mij in het keukenkastje…..

Bijdrager
    jago

ja natuurlijk!:P
    Dan zijn ze wel proper maar dan zit het vuil toch gewoon in je laptop? Is dat dan zo goed?

Bijdrager
    KingAchille

Over het schoon maken van een laptop gesproken… Ik weet dat het stiekem niet mag, maar toch kan ik het niet laten om af en toe een koekje te eten achter de computer. En dan geraakt er logischerwijs wel eens een kruimeltje onder eht toetsenbord… Niet dat het hinderlijk is ofzo, maar kan je op een of andere manier je toetsen van de computer halen om dan alles voorzichtig te reinigen?
    Mvg,

Bijdrager
    macses

het toetsenbord van mn powerbook titanium kon je snel loskoppelen, hoe zit dat bij de MBP?

Bijdrager
    KingAchille

Hoe?
    Mvg,

Bijdrager
    trabant

Panty over de stofzuigerslang of het meubelmondstuk spannen en dan zuigen.
    eventuele losgezogen toetsen kun je dan weer makkelijk terugpakken.
    ook ideaal om kraaltjes e.d. te redden.

Bijdrager
    Tee Loo

Poeh! Da’s een goeie, met die panty…

Zowiezo denk ik wel dat je met de stofzuiger over die gaatjes kunt gaan, maar op staandje heeeeel laag denk ik zo. Ik heb geen zin in een speaker die binnenstebuiten klapt.;-)

Het moge ook duidelijk zijn, dat veel spul door de gaatjes heen valt, en dus na verloop van tijd de boel daar binnen feestelijk gaat worden.

Kan het zijn dat de MBP’s het eerste design met gaatjes is van Apple?

Bijdrager
    macses

de powerbooks hadden dit ook al (de G4 weliswaar)

Bijdrager
    Jesse

hoe zit ’t nou met het reinigen van het toetsenbord van de mabookpro, hier ben ik eingelijk toch ook wel heel erg benieuwd naar! werk namelijk liever op een frisse computer! :D

Bijdrager
    KingAchille

Ja, hoe zit het daar mee?
    Mvg,

Bijdrager
    Jesse

Niemand? :?

Bijdrager
    strigoi

Het kan wel maar dan moet je je hele Macbook Pro uit elkaar schroeven..

http://www.takeitapart.net/archives/macbook-pro/
    http://www.ifixit.com/Guide/Mac/

Ik heb ook nog stukjes gelezen op de forums van Macrumors waarbij mensen delen van de toetsen wat omhoog liften of er gedenatureerde alcohol doorheen spoelden.. heeft iemand een betere suggestie of ervaringen? Verder heb ik ook geen idee. Voorkomen is beter dan genezen, gewoon oppassen met wat je doet..

PS ik raad iedereen aan zich even goed te verdiepen voordat je een dergelijke actie onderneemt. Ik ben niet aansprakelijk / verantwoordelijk, mocht een van deze methoden verkeerd aflopen. Dit is wat ik na een korte google actie kon vinden over het schoonmaken van het toetsenbord.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.