2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    twomorethings

[MBP] Scherm wordt blauw en MBP doet niets meer bij aansluiten extern scherm

Ik gebruik mijn MBP 13″ late 2010 al een tijdje icm een externe samsung monitor. Deze is aangesloten via DVI met een Apple verloopstukje naar DVI.

Al enige tijd gaat het beeld op mijn monitor helemaal over in ruis, maar zodra ik het kabeltje uit mijn MBP haal en er weer insteek, is dit weer opgelost.

Sinds kort heb ik een erger probleem. Als ik na zo’n kwartier op mijn scherm bezig ben, wordt het beeld blauw en doet mijn MBP helemaal niets meer. Als ik de kabel eruit haal, doet deze ook niets meer en is er op de MBP een paars scherm te zien. Enige oplossing is door te computer op te starten.

Ik heb zelf het idee dat de ruis zoals boven beschreven komt door het verloopstukje, maar dat weet ik niet zeker. Als mijn MBP helemaal niets meer doet, ligt dit ben ik bang niet aan het verloopstukje. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? De spullen die ik hiervoor gebruik, zijn allen origineel van Apple op het samsung scherm na. Zou het overigens kunnen dat dit eerder gebeurd wanneer de MBP niet in de oplader zit?

Bijdrager
    Vinhelper

Problemen aansluiten LED

Iemand met zo’n beetje hetzelfde probleem, en dezelfde MacBook Pro.

Mijn advies: ga ermee (terug) naar de APR (Apple winkel) en laat het daar testen met een ander scherm. Indien de boel daar ook niet goed werkt, moet de MacBook Pro gerepareerd worden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.