3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    BlowYourMind

MBP Rode pixel

Hallo Iedereen,

Ik merk zojuist dat mijn macbook een rode pixel heeft, minder dan een maand na het vervangen van het beeldscherm door Amac.
    Valt dit nog onder de garantie? (26 feb heb ik bericht gekregen dat ik deze op kon halen). Ik ben designer dus erger me mateloos aan de rode pixel die je dus constant ziet. Met lichte ondergronden valt dit nog reuze mee, maar met donkere valt er niet omheen te kijken. Ernaast lijkt een dode of donkerblauwe pixel te zitten (weet zo niet of een donkerblauwe pixel ook ‘stuck’ kan zijn haha). 2 Pixels die dus niet naar behoren werken, andere heb ik nog niet ontdekt. Een groen rood blauw flitsend youtube filmpje helpt niet (in de gedachtegang van baat het niet dan schaadt het niet).

Aangezien dit beeldscherm nét is vervangen zou ik wel graag willen dat het gefixt wordt: Heb voor de vervanging van het beeldscherm nooit last gehad van dode pixels en ben altijd heel voorzichtig met mijn macbook. Zijn er bepaalde oorzaken voor zo’n dode of vastzittende pixel?

Alvast bedankt.

Edit: Zojuist even gekeken naar jscreenfix. Bij het homescherm zijn er verschillend kleuren die langskomen, op turqoise lijkt de pixel wit, op zwart/grijs is deze rood. Hij veranderd dus wel van kleur maar niet goed.

Bijdrager
    jeroengreitemann

Je hebt iets van 3 maanden garantie op een reparatie meen ik.
    De “maar” is dit verhaal is dat bedrijven ingedekt zijn voor dit soort dingen. Tot een bepaald aantal dode/niet werkende pixels valt het niet onder de garantie. Weet niet precies wat de regels zijn qua aantal niet werkende pixels, zal je aan a-mac moeten vragen…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Of men er iets aan gaat doen hangt naast het aantal van nog enkele factoren af.
    Pixels die vast zitten op een bepaalde opvallende kleur en/of pixels die in het midden zitten worden sneller als hinderlijk ervaren dan pixels die aan de rand zitten en/of moeilijk te zien zijn.

Anders gezegd:
    Drie onopvallende pixels beschouwd men dan soms als acceptabel terwijl 1 opvallende pixel vervangen van het scherm kan betekenen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.