14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Ovomaltine

MBP reageert niet

Dag mensen,

Mijn Macbook pro i7 kan niet meer herstart of uitgezet worden. Ook de functietoetsen boven de cijfers werken niet meer, met uitzondering van F3,F4 en de Esc. Ook de schakelaar om hem uit te schakelen werkt niet meer.

De komende 3 dagen heb ik examens en kan hem echt niet missen, dus meteen terugbrengen naar de winkel zit er niet in.

Weet iemand raad?

Bijdrager
    Vinhelper

Werken de opties uit het Apple-menu ook niet?

Dus als je heel lang de aan-knop ingedrukt houdt, (die buiten je toestenbord) gebeurd er niets?

Bijdrager
    Ovomaltine

Dus als je heel lang de aan-knop ingedrukt houdt, (die buiten je toestenbord) gebeurd er niets?

Inderdaad, er gebeurt niets.

Bijdrager
    Ovomaltine

Ik durf ook niet de batterij laten leeglopen bij wijze van reset ofzo, want stel dat hij niet meer aan wil…

Bijdrager
    Vinhelper

Erg vervelend. Ik begrijp uit de processor dat de Mac nog geen jaar oud is.

Wat ik je aanraadt, is even te wachten tot na de examens, en dan daarna te gaan testen, of terug naar de APR.

Er zit waarschijnlijk een slecht contact in je toetsenbord, en dus zal je toetsenbord vervangen moeten worden.

Als je hem aan laat staan werkt alles goed? (op de toetsen na dan)

Bijdrager
    Ovomaltine

Als je hem aan laat staan werkt alles goed? (op de toetsen na dan)

Alles werkt naar behoren, behalve 1 zaak dan, maar het zal er niets mee te maken hebben.

Als ik een programma dat films streamt, gebruikt heb onder Windows 7 en nadien Parallels Desktop uitschakel, kan hij geen verbinding meer maken met de router en moet ik de router resetten. Zeer vervelend wel. Bovendien is Firefox veel minder responsief als Windows ook tegelijk aan ’t draaien is, maar dat is normaal neem ik aan. :slant:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dit probleem heb ik ook wel eens gehad. Opeens werkten dan de hele F-rij niet meer, incl. aan/uit-knop. Na een herstart was dit weg. Je kan het natuurlijk proberen. Slecht contact is het denk ik niet, want het is geen ribbon-cable (die vroeger wel eens losgingen in de iBook en PB) en het TB drukt de connector goed aan.

Bijdrager
    Ovomaltine

Herstarten, gaat helaas ook niet meer via het Apple-menu. :angry:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dan zou ik je SMC maar eens resetten, maar ja, dan moet hij eerst uit. Batterij leeg laten lopen?

Bijdrager
    Ovomaltine

Batterij leeg laten lopen?

No way:razz: Ik heb examens.

Bijdrager
    Vinhelper

Maar als hij dan daarna niet meer in te schakelen is, zit je flink met zure peren.

Wacht daar even mee tot na de examens, zoals ik al zei.

Bijdrager
    Ovomaltine

Ik heb nog garantie tot 24 september, zou het probleem hiermee gedekt worden?

Bijdrager
    Ovomaltine

Het is opgelost! Bedankt voor jullie reacties!:lol:

Ik heb via Activiteitenweergave alle processen gestopt, waarna het euvel blijkbaar opgelost was geraakt!
    Paniek voor niets dus. :sarcastic:

Bijdrager
    hifi

Ik zou toch even opzoek gaan naar de oorzaak stel, ik zeg wel stel dat het hardwarematig is dan heb je nog garantie.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.