12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Gertgeluid

MBP ontwaakt na aansluiten adapter

Mensen,

Als ik mijn MBP voorzie van spanning, ontwaakt hij uit de sluimer. Een beetje onhandig, en zeker als hij dichtgeklapt is. In het verleden gebeurde dit slechts heel sporadisch, maar het lijkt erop dat er met de laatste major update een abonnement op is gekomen.

Zijn er meer mensen die hier “last” van hebben?

Groet,
    Gert

Bijdrager
    Barter

Net even voor je getest.
    Maar die van mij slaapt er gewoon doorheen.
    Ik neem aan dat hij wanneer het dan ontwaakt wel gelijk weer in sluimer gaat omdat hij dicht geklapt zit?

Bijdrager
    Gertgeluid

Ik heb het laatst even afgewacht, maar na een halve minuut kreeg ik niet de indruk dat hij weer zou indutten.

Wel is het backlight gedoofd, dus dat scheelt al iets.

Bijdrager
    NeefjeLepiDop

Ik heb er ook regelmatig last van. Ook dat ie ontwaakt door mijn tablet te ontkoppelen, leek me wel iets logischer. Maar ook als ik m aan zn adapter leg of deze er af haal heb ik soms een wakkere MBP.

Bijdrager
    Esquare

De mijne wordt niet wakker van de stroomtoevoer, wel van het aan- of ontkoppelen van de USB-hub (maar dat hoort zo).

Staat in Systeemvoorkeuren->Energiestand->Opties de optie ‘Start automatisch opnieuw op na stroomstoring’ aangevinkt? Probeer anders eens een SMC-reset.

Bijdrager
    Tony smeT

Ik heb het ook met m’n MBP. Ik zet m’n laptoppie graag in sleep maar dat kan ik thuis niet omdat ik daarna de stroomtoevoer naar alle apparaten afzet met één knop en dan springt de MBP inderdaad terug in gang. Absoluut niet handig:-(
    – Restart autom. after power failure staat af
    – Allow bluetooth devices to wake this computer staat eveneens af

Bijdrager
    Gertgeluid

Vandaag even wat langer gewacht, en hij slaapt gelukkig wel weer in na een poosje. Het is een probleem waar ik wel mee kan leren leven, maar het is niet altijd zo geweest, dus bij voorbaat wel een punt van aandacht. Ik zal dus wel blijven wachten tot hij weer inslaapt, omdat ik anders bang ben dat hij wakker blijft. Wantrouwen…

Bijdrager
    Esquare

SMC-reset al geprobeerd?

Bijdrager
    Gertgeluid

Ik vind het een beetje eng klinken. Wat doet dat?

Bijdrager
    Esquare

Eh… Staat heel precies beschreven in de link die ik eerder gaf. :|

Bijdrager
    Gertgeluid

Tja, het klinkt zo rigoreus. Ik mag het alleen doen als niks anders meer werkt. Dat wekt de indruk dat ik echt een gigantische ingreep ga doen…

Ben een beetje bang dat ik daardoor juist allemaal andere rare dingen ga krijgen… Of valt dat mee?

grt

Bijdrager
    Esquare

Het kan absoluut geen kwaad.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.