18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    jonathanc_

MBP of MBA?

Hoi allemaal,

Ik heb een MB van eind 2008, gelukkig kan ie ML nog draaien:) maar ik ben al aan het denken aan OS X 10.9, want die gaat sowieso mijn MacBook niet meer ondersteunen:(

Dus ben al aan het kijken voor een nieuwe.

Voor wat en hoe zou ik hem gebruiken
    Ik ben een fanatieke Apple-fan, dus er kan al eens zware software opkomen, maar niet zo zwaar als Photoshop (staat trouwens op mijn MacMini)

Ik heb een MacMini met 500 Gb HDD, en die gebruik ik als hoofdcomputer, daar zet ik ook altijd mijn bestanden op, en via iCloud Back to my Mac kan ik aan de files

Ik neem mijn computer soms mee, vooral in het weekend, en houd ervan om wat te computeren onderweg

Ik zit in het 3e middelbaar, dus binnen 3 jaar ga ik naar het hoger-onderwijs en dan moet ik hem dan waarschijnlijk vaak meenemen.

Backlight keyboard vind ik wel leuk om erbij te hebben, (zat niet op mijn MB)

Ik koop de computer pas binnen een jaar of zo, maar zou al graag weten welke het best bij me past, altijd handig…
    Welke Mac past het best volgens jou bij me? De MBP (13″) of de MBA (13″)?

Bijdrager
    SunKeeper
    jonathanc_ op 27 februari 2012

maar ik ben al aan het denken aan OS X 10.9, want die gaat sowieso mijn MacBook niet meer ondersteunen:(

Hoe gaat die trouwens heten?

Bijdrager
    AppleStef

KitKat.

Bijdrager
    jonathanc_

Haha goed gevonden!

Bijdrager
    Vandevijverke

Als je de Macbook pas binnen een jaar koopt dan is het moeilijk om nu al advies te geven. Specs zullen er hoogstwaarschijnlijk al helemaal anders uitzien

Bijdrager
    jonathanc_

Jep, I know it, maar welke zou je me op dit moment aanraden? En waarom?

Bijdrager
    RobApple

MacBookAirPro?

Bijdrager
    Vandevijverke

Als je twijfelt tussen de 13′ van beide dan zou ik voor de MBP gaan. Deze kan je meer uitbreiden en als je zware programma’s draait dan is dat zeer handig.

én hij is goedkoper dan de 13′ MBA:)

Bijdrager
    jonathanc_

Ja, dan misschien de MBP, weet het nog niet, nog reacties?
    Sorry, van die zware programma’s had ik beter niet geschreven want ik draai die nu ook op de Mac Mini en niet meer op de MB.

Ik wil met die nieuwe Mac de iLife programma’s gebruiken vooral iMovie en iPhoto. Ik ga er veel keynotes mee maken en pages en office gebruiken. O ja, en heel veel op het internet surfen en YouTube.

Bijdrager
    RikL
    jonathanc_ op 27 februari 2012

Ja, dan misschien de MBP, weet het nog niet, nog reacties?

Sorry, van die zware programma\’s had ik beter niet geschreven want ik draai die nu ook op de Mac Mini en niet meer op de MB.

Ik wil met die nieuwe Mac de iLife programma\’s gebruiken vooral iMovie en iPhoto. Ik ga er veel keynotes mee maken en pages en office gebruiken. O ja, en heel veel op het internet surfen en YouTube.

Dan lijkt mij een MBA het meest slim. Zeker als je zoveel waarde hecht aan het meenemen er van (alhoewel ik een 13′ MBP ook in geen enkel opzicht lastig vind om mee te nemen).

En een MBA kan ook prima Photoshop aan, ik draai het makkelijk op een mid-2007 MB (2GB RAM, Lion).
    Zeker over een jaar …

Bijdrager
    syltheboy

Als je hem mee naar school moet nemen en 13″ voldoende voor je is, dan zou ik gewoon de 13″ MBA nemen als ik jou was. De hogere resolutie (1440×900) is bovendien een groot pluspunt volgens mij, want zo past er meer op je scherm en dat is voor PS en dergelijke wel zo handig. En daarnaast scheelt het toch een stuk in gewicht.

Moderator
    unSOUND

Of een hogere resolutie beter is, hangt af van de ogen die er naar moeten kijken. Ikzelf vind het ook fijner, maar ik ken ook mensen die bewust voor een lagere resolutie gingen omdat ze op mijn machine steeds met hun ogen zaten te knijpen, met name bij Photoshop waar de menu’s sowieso al kleinere letter heeft.

En dat “lichter” argument vind ik persoonlijk onzin, heel de dag met 20 kilo in je handen lopen, DAT is zwaar. Een paar ons meer of minder daarentegen…

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Ik denk dat die gaat heten: OS X Whale:D

Bijdrager
    Bart01
    unSOUND op 28 februari 2012

Of een hogere resolutie beter is, hangt af van de ogen die er naar moeten kijken. Ikzelf vind het ook fijner, maar ik ken ook mensen die bewust voor een lagere resolutie gingen omdat ze op mijn machine steeds met hun ogen zaten te knijpen, met name bij Photoshop waar de menu\’s sowieso al kleinere letter heeft.

En dat “lichter” argument vind ik persoonlijk onzin, heel de dag met 20 kilo in je handen lopen, DAT is zwaar. Een paar ons meer of minder daarentegen…

Ik vind het zelf ook fijn maar bij Microsoft Word (2011) is het echt te erg.. Ik kan mijn word document nooit gebruiken op 100%, minstens 150%. En dit probleem heb ik dan met 1680×21050 op 15″ MPB.

OT: Gewoon een jaar wachten, dan is alles anders. Zou je nu moeten kiezen? Dan zou ik voor de MBP gaan, ik denk dat je daar langer plezier van hebt en je kunt hem altijd upgraden. Studenten zijn niet de types die elk jaar een nieuwe macbook kunnen aanschaffen;)

Bijdrager
    CedricH
    Bart01 op 28 februari 2012

Ik vind het zelf ook fijn maar bij Microsoft Word (2011) is het echt te erg.. Ik kan mijn word document nooit gebruiken op 100%, minstens 150%. En dit probleem heb ik dan met 1680×21050 op 15″ MPB.

Dat ligt eerder aan de weergave in Word dan aan het scherm van je MacBook Pro denk ik. Op mijn MacBook Pro 13″ met minder pixels per inch is het ook irritant voor je ogen als Word maar op 100% zoom staat.

Aan de TS: als je maar binnen een jaar je nieuwe MacBook wilt kopen zou ik nu nog niet te veel kijken, Apple kan evengoed binnen 6 maanden een hele nieuwe serie MacBooks lanceren die ervoor zorgen dat alles wat wij hier zeggen niet meer klopt. Gewoon de hoofdpagina van OMT in de gaten houden dus:lol:

Bijdrager
    jonathanc_

Dank u allemaal voor jullie meningen en reacties…
    Ik wou eerst een MacBook Air kopen, omdat ie ultradun is en toch wel mooie systeemvereisten heeft, maar na de reactie van Bart01:

OT: Gewoon een jaar wachten, dan is alles anders. Zou je nu moeten kiezen? Dan zou ik voor de MBP gaan, ik denk dat je daar langer plezier van hebt en je kunt hem altijd upgraden. Studenten zijn niet de types die elk jaar een nieuwe macbook kunnen aanschaffen

Dan begin ik toch te twijfelen om toch een Pro te kiezen, ik kan hem altijd upgraden, heb een superdrive dus moet ik er geen bij gaan kopen, 800g is maar 800 gram meer he, en hij is dan ook nog eens goedkoper:)

Voor wie is dan wel de Air geschikt in mijn ogen? Ik denk meer voor de lui die genoeg verdienen om sneller een nieuwe Mac te kopen, die vaak reizen maken met het vliegtuig, die de MBA beschouwen als hun tweede computer, die gene die ook niet meer gaan doen dan de Office, iWork en nog zo van die kantoor-apps.

Groeten iJonathan

Bijdrager
    jonathanc_

Bijdrager
    SunKeeper
    CedricH op 28 februari 2012
    Bart01 op 28 februari 2012

Dat ligt eerder aan de weergave in Word dan aan het scherm van je MacBook Pro denk ik. Op mijn MacBook Pro 13″ met minder pixels per inch is het ook irritant voor je ogen als Word maar op 100% zoom staat.

Dat is bij Pages en Numbers al niet anders, die staan bij mij ook op 150%.

Anders leest het gewoon niet fijn. 15” MBP met 1440 x 900.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.