10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Slinger48

Mbp of mba

Ik heb al voor een lange tijd een windows pc voor mijn games. Dat ding crasht vaak en ik wil hem voor werk/hobby (school/xcode enz) niet gebruiken. Dus dacht ik tijd voor een mac.

Ik wil xcode, autocad, cs6 en videobewerking.
    De laatste is niet zo intensief maar die heb ik soms wel nodig. Voor school documenten typen en presentaties maken wil ik ook kunnen, maar dat zal hij toch wel doen.
    Thuis heb ik een monitor staan die ik ook wil gebruiken. Hd en heeft vga, dvi en hdmi in. Ik weet niet hoe het zit met power van de intel 4000 gpu\’s.
    Als het een mba wordt denk ik dat er een externe hdd bij moet. De LaCie Rugged Mini lijkt me wel wat om ook app\’s op te zetten. Maar ik zoek ook nog suggesties voor welke externe hdd.

Alvast bedankt.

Inactief
    Anoniem

Bijde 13 inch? De pro is iets sneller en een stuk beter uit te breiden, maar de air is in basis bijna net zo snel als de pro, voor intensief cs6 gebruiken zou ik wel voor de pro gaan.

De macbook air heeft zoals de gebruikelijke reactie een beter scherm, is een stuk mooier en dunner en heeft standaard een ssd.

De pro kan 16 gb ram in, 2 hdd/ssd\’s en dat kun je makkelijk zelf doen.

Kies maar

Bijdrager
    Koning Frank

Neem je hem heel vaak mee: MBA
    Wil je uitbreiden en meer power: MBP

Klaar.

Bijdrager
    Slinger48

Is de mba snel genoeg (13\” low end) voor al die programa\’s?

Bijdrager
    CedricH

Ja, in kracht schelen ze niet veel. Het enige voordeel is dat je RAM en harde schijf eenvoudig kan uitbreiden bij de Pro. Wat ik wel zou aanraden bij een MacBook Air is hem bestellen met 8GB RAM, dat kan je nadien immers niet meer veranderen.

Bijdrager
    Slinger48

Pak ik m 8gb met extern hdd van 1 tb.
    Aangezien ik veel reis. Ik heb het geld nog niet helemaal dus wacht ik het wwdc af.

Bedankt

Bijdrager
    Slinger48

Nu loop ik tegen het probleem aan dat als ik thuis ben ik mijn monitor en ethernet wil aansluiten. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Inactief
    Anoniem

Dan moet je een macbook pro hebben, tenzij je een tunderbolt display hebt

Bijdrager
    CedricH

Monitor kan je aansluiten via een Thunderbolt naar DVI of weet-ik-wat adapter. Ethernet zal wel niet lukken met een MacBook Air

Bijdrager
    Slinger48

Hoe goed werkt usb 3 naar ethernet

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.