12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iljitsch

MBP Nvidia probleem maar toch betalen?

Hoi,

Een maand geleden bleef het scherm van mijn anderhalf jaar oude MacBook Pro zwart bij het opstarten, wat precies dit probleem is: http://support.apple.com/kb/TS2377?viewlocale=nl_NL maar LJS in Den Haag wil 900 euro voor reparatie hebben…

Iemand anders ditzelfde probleem gehad, en zo ja, hoe is het opgelost?

Enig idee waar ik het best terecht kan om dit op te lossen? Rechtstreeks bij Apple?

Bijdrager
    So Klear

Ga naar een iCentre of Mac House. Die staan in direct contact met Apple. Weet je meteen of ze het gratis voor je repareren i.v.m. een productiefout of een nog lopende garantie periode.

Sascha

Moderator
    Poezenbeest

Val iFactors in de Passage er eens mee lastig…

Bijdrager
    iljitsch

Ik ben tot de 24e het land uit, het plan was dat ik ‘m na de kerst gerepareerd op kon halen. Eerst LJS onderzoekskosten betalen en het an ergens anders proberen met mogelijk hetzelfde resultaat is natuurlijk niet ideaal. Het lijkt me toch dat als Apple zegt dat ze gratis gerepareerd worden dat _alle_ officiele servicecentra dat gewoon kunnen doen?

Bijdrager
    puntKoen
    ”Perfect

Ga naar een iCentre of Mac House. Die staan in direct contact met Apple. Weet je meteen of ze het gratis voor je repareren i.v.m. een productiefout of een nog lopende garantie periode.

Sascha

LJS staat ook in direct contact met Apple hoor, het zijn allemaal AASP’s.

Bijdrager
    Rikk

Heb je hem ook bij LJS gekocht?

Bijdrager
    Franko

Ze met de neus op de europese regelgeving drukken.

Product moet een redelijke tijd meegaan. dit is geen redelijke tijd.

Bijdrager
    Rikk

Inderdaad ja, al heb je daar alleen wat aan bij de zaak waar je hem hebt gekocht

Bijdrager
    Franko

niet direct hoor. de Fabrikant is degene die verantwoordelijk is. dus bij Apple zeuren kan ook.

Bijdrager
    So Klear
    ”Koen.”
    ”Perfect

Sascha

LJS staat ook in direct contact met Apple hoor, het zijn allemaal AASP’s.

Dat zou dat toch moeten betekenen dat ze de reparatiekosten kunnen verhalen op Apple zelf? Het artikel op de Apple support pagina verteld dat klant recht heeft op een gratis reparatie, zelfs als de garantieperiode al verlopen is.

Bijdrager
    Rikk
    ”Franko”

niet direct hoor. de Fabrikant is degene die verantwoordelijk is. dus bij Apple zeuren kan ook.

Bij Apple heb je een jaar garantie lopen.. Als hij AppleCare zou er denk ik ook niks aan de hand mogen zijn (mits het buiten jouw schuld om is..)
    De winkel is verantwoordelijk voor het product, als zij jou iets verkopen dat niet in orde is kun je daar gewoon teruggaan voor een reparatie

staat ook nog ergens op http://www.consuwijzer.nl

Bijdrager
    puntKoen
    ”Franko”

Dat is onjuist. Als consument heb je enkel een contract met de verkoper. De verkoper is verantwoordelijk. De fabrikant is weer verantwoordelijk voor het leveren van een ondeugdelijk product aan de verkoper. De verkoper kan dus de kosten naderhand verhalen op de fabrikant.

In het geval van fabrieksgarantie, die Apple vrijwillig extra geeft (zeker niet wettelijk verplicht), is Apple natuurlijk wel wettelijk verplicht haar eigen garantievoorwaarden na te leven. Dat hebben ze immers met je afgesproken (door het kopen van het product).

”Perfect

Dat zou dat toch moeten betekenen dat ze de reparatiekosten kunnen verhalen op Apple zelf? Het artikel op de Apple support pagina verteld dat klant recht heeft op een gratis reparatie, zelfs als de garantieperiode al verlopen is.

Ze krijgen dan zelfs betaald door Apple (ergo: ze maken een klein beetje winst). Het kan zijn dat jouw Mac toch niet binnen dat programma valt (omdat het nu eenmaal geen product uit die range is of omdat je andere dingen hebt gedaan die je garantie hebben doen laten vervallen) of dat LJS een fout maakt. Je kunt het via AppleCare (0900-7777703) voorleggen. Als de AppleCare-medewerker denkt dat LJS zich heeft vergist kan je een casenummer krijgen, waarna LJS het kan oplossen.

Je kunt natuurlijk ook naar een andere AASP gaan als je dat fijner vindt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.