8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    JeKa

MBP na update zwart scherm + ventilatoren

beste mensen,

heb vanavond blijkbaar een systeem update ver(*&*^&* door het scherm te sluiten (dochter had dringend hulp nodig, dan doe je blijkbare rare dingen)
    Nu heb ik al een uurtje een zwart scherm met ventilatoren in flinke actie….

uitzetten en in safe mode opstarten werkt niet
    iemand nog tips?

Bijdrager
    Jeffmeister

Probeer eens op te starten in Verbose mode (cmd + v). Dan kun je zien waar hij precies stopt.
    Wat je ook altijd nog kan proberen is de installatieschijf in de mac te steken en de disk persmissions te repareren via de disk utility.

Bijdrager
    JeKa

thx voor de tip maar ook in verbose mode bleef het zwart…
    er zit nu een cd in, die wil er niet eens uitkomen tijdens boot

inmiddels is de MBP al bij de dealer waar ze ook niets konden ontlokken aan het apparaat dus is ie doorgegaan naar apple

Bijdrager
    Focuslicious

Mijne Macbook Pro (versie 2011) heeft er ook last van. Bij mij is het gekomen na het update van de firmware vorige week. Alleen kan ik hem wel uitzetten en dan zonder problemen opstarten.

Bijdrager
    JeKa

uitzetten ging wel, weer aanzetten ook
    maar dan gaf ie alleen maar zwart scherm + blazende vents…

Bijdrager
    SunKeeper

Dan klopt er iets niet, en is herstel door Apple aan te raden.

Bij een onderbreking van een update heb je kans op rare verschijnselen, maar het beeld mag nooit zomaar uitvallen. Dan is er iets anders mis.

Hoe oud is de MacBook Pro?

Bijdrager
    Focuslicious

Heb er niet altijd last van. Als het probleem opduikt, 4 seconden op de aan/uit knop en dan terug gewoon opstarten. En dan geen probleem meer met zwart scherm en blazende vents…. Mijne Macbook Pro is nog geen 2 maand uit.

Bijdrager
    Focuslicious

Als je weet wat het probleem is, mag je het altijd hier laten weten:lol:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.