6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    joshuaq1992

MBP mid 2011 RAM upgrade

Beste,

Geeft dit: http://www.alternate.nl/html/product/Corsair/16_GB_DDR3-1333_Kit/971986/
    mijn MBP mid 2011 een zodanige boost in prestatie dat het het waard is om het aan te schaffen. Ik gebruik mijn MBP dagelijks en hou er van om mijn applicaties allemaal te laten draaien, zodat ik maar hoef te switchen tussen schermvullende modus.
    Geen echt zware bewerkingen. Hoogstens wat muziekbewerking via Amplitube, Screenflow en Ableton.

Wat denken jullie, is het de 100€ sowieso waard, of is het zonde van het geld?

Bijdrager
    Afroman

Nee man, extra geheugen is koning. En het kost nu best weinig dus ik zou ze snel bestellen.

Bijdrager
    joshuaq1992

Ga ik daar sowieso dus iets van merken qua performance? Ik heb nu dus een MBP mid 2011, 128SSD, 2,3 I5, 4GB 1033Mhz.

Of volstaat 8gb ook gewoon? Geld is eigenlijk geen issue, maar zou het gewoon zonde vinden om eigenlijk 50 euro weg te gooien als ik er toch niks aan heb. Wat zijn de voordelen van die 16GB?

Bijdrager
    RobApple

Voordelen 16 GB / 2 x 8 GB DDR3 1333MHz? Verwerkt data sneller, werkt comfortabeler.

Dat merk je echt wel. Kijk naar het prijsverschil van 2 x 4 GB en 2 x 8 GB. Is het dik waard.

Je gooit geen geld weg.

Bijdrager
    Robrecht5

Ik ben al lang aan het twijfelen om mijn geheugen van mijn MBP (mid 2010) uptegrade. Momenteel zit er 2* 2Gb 1067 MHz DDR3 in.

Als ik het goed begrijp is het dus echt wel de moeite?
    Hoe zit het met geheugen met hoger kloksnelheid? kan ik dus gwn deze set gebruiken http://www.alternate.nl/html/product/Corsair/16_GB_DDR3-1333_Kit/971986/ ookal heb ik maar 1067 Mhz zitten?

Even terzijde, waarom bied apple geen 16Gb aan?

Groeten,
    Robrecht

Bijdrager
    TheBigZ
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.