30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 55)
  • Q:

Bijdrager
    Solid Snake

MBP met LED screens in second quarter of 2007

Appleinsider provides confirmation for a rumor that first appeared on Digitimes (Page 2) earlier this month. According to Appleinsider, the newest MacBook Pros will transition away from “cold cathode fluorescent backlights (CCFLs) and towards LED backlights.”

The rumor site targets the 15″ MacBook Pro as the likely recipient of the LED screen in the “second quarter” of this year, but it is unclear when the 17″ Pros and 13″ MacBooks will also beneift from the upgrades.

LED-lit displays offer some notable improvements over the traditional CCFLs backlit displays, including:

– improved battery life (uses less power)
    – maintain brightness longer over current screens
    – more vivid colors

DIT VIND IK DUS SPIJTIG, aangezien ik juist mijn MBP 17″ heb! Zou ik die dan kunnen inruilen?

Bijdrager
    Selected

Wees blij met wat je hebt zeg……… :sealed:

Bijdrager
    PietjePuk

2nd that big time !:?

Bijdrager
    Cars

Doe ff normaal, man! Ik ken wel ergere dingen die klote zijn in het leven…

Het zijn roddels!!! LED’s als scherm heb ik nog geen enkele fabrikant zien doen…Dus het zal niet zo snel komen. Dus ga achter je MBP zitten en vermaak je! :x

Bijdrager
    klaus

Solid, die machine is nog niet eens uit, het is een gerucht en je bent al aan het zeuren over je huidige laptop? Volgens mij moet je uw zaakjes in je hoofd eens op een rijtje zetten..

Bijdrager
    deSpaanseRente

Een bedrijf als Apple zal constant vernieuwingen aanbrengen in zijn producten; en die vernieuwingen zullen sneller en sneller na elkaar plaatsvinden.. Wees idd blij met wat je hebt; en als je dan toch persé die nieuwe feature wil hebben (ALS ze er komt, aangezien het nog steeds maar een “rumour” is), moet je je huidige MBP tegen dan dan maar verkopen en de nieuwe versie kopen.. Omruilen zou nu wel een beetje te belachelijk zijn he.

Bijdrager
    klaus
    ”Cars”

LED’s als scherm heb ik nog geen enkele fabrikant zien doen…Dus het zal niet zo snel komen.

Dat zou ik niet zo vlug zeggen, je hebt het ook wel een beetje verkeerd voor. Het zijn niet de LED’s die het scherm vormen. Het is de backlight (nu CCFL) die vervangen wordt door LED-technologie.

Bijdrager
    Solid Snake

mja, ge hebt gelijk, ma mmm, het zou wel leuk meegenomen zijn, een echt 16 miljoen kleurenscherm ipv nu het huidige 272k kleurenscherm

Bijdrager
    klaus

Waar heb jij het over, als ik het vragen mag? Heb je kleurbereik te weinig? De nieuwere schermen gaan ook niet meer kleuren weergeven. De verlichting zal meer even zijn over het ganse scherm, nog helderder en neemt ook minder stroom in beslag.

Bijdrager
    Solid Snake

Haja, idd, oops, et ga alleen over de backlighting! mmm daar hebbek geen klage over! Ma wa meer kleure zou nog wel beter meegenome zijn dan, want vo ne pro laptop is 272k toch ma een zwak schermpje!

Bijdrager
    klaus

Waar heb jij het in hemelsnaam over, waar haal jij die 272k kleuren?

15-inch MacBook Pro
    15.4-inch (diagonal) TFT display, support for millions of colors; optional glossy widescreen display

Ja, en correcter gebruik van de nederlandse taal (ook Belgen ja) mag wel. We zitten hier niet echt in een chatbox.

Bijdrager
    emjay

Op zich wel leuk zo’n tweetalig forum, maar is er ook een vertaalmodule?
    8) 8)

Bijdrager
    Solid Snake

Het scherm in MBP is een 6 bit scherm dus ondersteunt 272k kleuren, en meeste lcd schermen tegewoordig zijn 8 bit ofwel 16 miljoen kleuren!

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=256248&highlight=lcd+mbp+6bit

Apple heeft ons dus een inferieur scherm aangesmeerd in een overall superieure laptop!

Bijdrager
    mrjellow

Dubbelpost, excuses.

Bijdrager
    mrjellow

Omdat je ergens op internet leest dat dit er komt trip je zo? Beetje vreemd. Ten tweede: upgrades komen altijd voor in de computer industrie/technologie industrie. Ook gaan die upgrades erg snel. Zo was een jaar geleden een Imac g5 het snelste wat er was en nu is alles Intel, erg vervelend als je net een Imac had gekocht. Je moet daar mee leren omgaan, niet gelijk gaan schelden. Ten derde: ik ben erg benieuwd of de geruchten waar zijn. Ten vierde: het zou handig zijn als je wat betere zinnen formuleert, de informatie is er wat moeilijk uit te halen en zoals eerder genoemd..we zitten niet in een chatbox.

Bijdrager
    IT2Be

Apple heeft ons dus een inferieur scherm aangesmeerd in een overall superieure laptop!

Kijk, dat vind ik nu onzin.

We kunnen, maar hoeven niet, een fantastische laptop kopen.
    Dan wordt er geroddeld over een nieuw scherm en is het huidige van de ene dag op de andere inferieur.
    Ik vind het scherm uitstekend. Beter dan dat van de PowerBook en een volgende zal wel weer beter zijn.
    Maar toen de intel machines aangekondigd werden was de powerpc toch ook niet ineens inferieur. Hooguit gedateerd (hoewel) op dat moment.

Ik kan je uit ervaring zeggen dat de 17″ C2D fantastisch is. In ALLE opzichten.

Be Happy zou ik zeggen en je hebt tenminste wat om naar uit te kijken:)

Bijdrager
    luclodder

Oh shit nee he… ze gaan over 5 jaar een 10Ghz Dual Quad Core Intel iMac 40″ uitbrengen… Verdorie zit ik hier met die huidige crap te werken :sealed:

Bijdrager
    Zaphod_B

Ik heb nog een Powermac 233 MHz met 4 MB RAM en een paar GB harde schijf. Die wil ik inruilen voor een Mac Pro! Ik voel me bekocht!

;)

Sja technologie zal altijd verbeteren. De huidige schermen zijn meer dan uitstekend. Mooi helder, scherp, mooie kleuren. Stukken kleurechter dan m’n Samsung monitor aan m’n PC (ok ook paar jaar oud, verdorie! :P).

Op zich wel een interessante ontwikkeling in de schermen. Ik ben benieuwd wat vooral de levensduur is van die backlights. En het stroomverbruik. En de lichtopbrengst. Wel erg interessant nieuws dus!

Verder weinig nieuws onder de zon. Op het moment dat je een computer koopt is ‘ie verouderd. Get used to it. Net zoals met nieuwe auto’s. De 1e km is het duurste: die wanneer je de showroom verlaat.

Bijdrager
    awi

een lcd scherm wat volledig adobe RGB weergeeft kost nu een paar duizend euro, verwacht dat dan niet direct in een laptop.

op zich zou een OLED verlichting wel wat verbetering geven qua gelijkmatigheid en lichtopbrengst.

Echt leuk wordt het pas als er electroforese schermen(electronic paper) in kleur komen, dan kun je buiten ook nog wat op je scherm zien. Dit wordt nu al toegepast op de iliad ebook reader, maar dan in 16 grijswaarden.

Bijdrager
    Obi

LED backlight is al sinds 2006 beschikbaar.

http://www.samsung.com/PressCenter/PressRelease/PressRelease.asp?seq=20060901_0000284318#

en Sony heeft een laptop.

http://crave.cnet.com/8301-1_105-9671130-1.html

Samsung is oa leverancier van LCD panelen aan Apple en maakt sinds 2006 LCD panelen met LED backlight.

en een van de eerste, in 2004

http://www.printondemand.com/mt/archives/003303.html

obi

Bijdrager
    addictive

dit is voor mij dé rede om nog even te wachten met het aanschaffen van een MBP. Zou het jammer vinden om nu eigenlijk alweer een “verouderde” MBp te kopen.
    Verder nog eens benieuwd wat 20 februari gaat brengen:)

Bijdrager
    Niek1986
    ”addictive”

dit is voor mij dé rede om nog even te wachten met het aanschaffen van een MBP. Zou het jammer vinden om nu eigenlijk alweer een “verouderde” MBp te kopen.

same here.. maar twijfel een beetje. ik heb namelijk ook geen zin in een laptop die barst van de kinderziektes (net als de voorgaande versie).

Bijdrager
    addictive
    ”Niek1986″
    ”addictive”

same here.. maar twijfel een beetje. ik heb namelijk ook geen zin in een laptop die barst van de kinderziektes (net als de voorgaande versie).

Ook daar ben ik bang voor. Gelukkig heb ik hem pas in september echt nodig, dus kan ik nog wel ff wachten;)

Bijdrager
    Niek1986
    ”addictive”
    ”Niek1986″
    ”addictive”

Ook daar ben ik bang voor. Gelukkig heb ik hem pas in september echt nodig, dus kan ik nog wel ff wachten;)

mjah en ik zou m t liefst zo snel mogelijk willen hebben.. ivm mijn opleiding.

Bijdrager
    strigoi

C2D heeft zover ik weet geen kinderziektes, de meeste zijn er uitgehaald. Maarja zoals we altijd hier zeggen: “Kan je wachten dan wacht je en anders kopen, aangezien het een geweldige machine is”.

Bijdrager
    fistkikker

Het blijft idioot. Alsof je macbook (pro) verandert zodra er een andere uitkomt. Komt Steven zelf langs om onderdelen uit je mac te halen ofzo? Volgens mij verandert er niets aan je mac als er een nieuwe uitkomt en wordt hij niets langzamer of lelijker.

Dan kan je beter je geld aan wat anders uitgeven. Koop een PS3, die blijft jaaaaaaaren de snelste playstation. :sealed:

Bijdrager
    Niek1986

Niet op die manier fistkikker (toch?).. maar stel de LED schermen komen vrij snel daarna uit. Dan is die extra accuduur mooi meegenomen. Of stel Leopard kom dan uit? Dan is dat ook mooi mee genomen en hoef ik straks geen Leopard meer los aan te schaffen.

Zo bedoel ik het.. maar ik denk dat ik m gewoon heel binnenkort koop. :apple:

Bijdrager
    strigoi

of je wacht gewoon tot in de eeuwigheid :evil:

Bijdrager
    SanderQ

En wat is nou die extra accuduur, is dat echt substantieel (uren) of krijg je er een kwartiertje bij? Heeft iemand concrete cijfers?

Bijdrager
    F e r o x

Ik ben al blij met een kwartiertje. Alle beetjes helpen …

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 55)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.