4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    marceljanssen

MBP met langdurige piep geluidjes bij audio signaal

Mijn Mac Book Pro geeft de laatste paar dagen een vreemde ruis of langdurige piep geluidjes bij wat normaal geluiden of audio signalen van het OS zijn. Maar ook bij het harder of zachter zetten (zelfs mute) van het geluid ontstaat er een vreemd bijgeluid dat na enkele seconden gelukkig vanzelf ophoud. Maar het is wel erg irritant. Bij elke notificatie of geluidssignaal van het OS of bijv een nieuwe chat, is er weer dat vreemde geluid. een soort ruis met een hoge toon.

Ik heb het vermoeden dat het is ontstaan sinds ik de stekker van oordopjes (van een Nano) in de audio uitgang heb gedaan. Gewoon op een normale manier en zeker niet meer geweld.

Weet iemand wat dit kan zijn en hoe dit is op te lossen.
    Ik hoop niet dat de audio uitgang beschadigd is.

Grtn, Marcel

Bijdrager
    TGV

Ik heb dat ook gehoord. Bij het wisselen van applicatie kan ik het horen en soms (niet altijd, maar dat kan omdat het piepje erg zacht is bij mij) na het stoppen van bv. QuickTime Player.

Aangezien het sterk samenhangt met het moment waarop applicaties normaliter hun audio-kanalen beheren (opstarten, stoppen, etc.) vermoed ik een software-bug.

Zijn er meer mensen die dit horen?

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Ik heb dat probleem ook wel eens op mijn Mac Pro. Dit gebeurd soms als ik geen geluid afspeel. Maar zodra ik weer geluid ga afspelen, dan is die piep weg.

Bijdrager
    marceljanssen

Ik ben bang dat het geen software bug is. Op alle Macs in mijn omgeving ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Ook niet bij vergelijkbare modellen van de Mac Book Pro (begin 2008) die ik heb.

Wat ik in het eerdere post vergeten ben te melden is dat er helemaal geen geluid naar de oordopjes gaat, zodra ik de plug in de audio uitgang doe blijft het geluid gewoon hoorbaar door de speakers. Ik denk dat de audio uitgang de doos doener is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.