13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    wizer

MBP Medio 2009 geheugen uitbreiden 4 –> 8

Hoi allemaal,

ik heb speciaal een account aangemaakt om jullie de volgende vraag te stellen.

Ik heb een Macbook Pro uit medio 2009 met 2.66 GHz Intel Core 2 Duo en geheugen van 4 GB 1067 MHz DDR3
    Nu zeggen deze gegevens mij niet heel veel, maar na mijn vraag bij de Apple store in Amsterdam over het traag worden van mijn laptop, werd mij aangeraden om mijn geheugen uit te breiden. Daarom mijn eerste vraag: klopt dit en is dit aan te raden door jullie?

Mocht dit zo zijn, ben ik er achter gekomen dat Apple op hun support site uitlegt hoe je het geheugen kan verwijderen/vervangen. Dit moet mij zelf wel lukken denk ik, maar ik heb geen idee welke kaart ik zou moeten aanschaffen. En klopt het dat ik er dan twee van 4GB moet aanschaffen of is dit er 1 van 8GB?

Wat kunnen jullie mij voor advies geven? Of is het toch veiliger om wat meer te betalen bij iFactors of Amac etc?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    Nikita

8 GB is inderdaad het maximum wat dit model ondersteund: het gaat in dat geval om 2x 4 GB DDR3 1066 MHz geheugen (ook wel PC3-8500 genoemd).

Het installeren is een fluitje van een cent, als je de aanwijzingen van bijv. iFixit volgt (zie hier)

Bijdrager
    SUPERJORN

Zeker de moeite waard. Je kan hier vinden waar je ze het goedkoopst kan halen en ze dan zelf (makkelijk) inbouwen. Voor uitleg over het vervangen van het geheugen kan je de Apple-supportpagina raadplegen.

Bijdrager
    wizer

geweldig! heel erg bedankt voor jullie hulp Nikita en SUPERJORN.

Ik zie inderdaad dat Pixmania deze het goedkoopst aanbiedt.

KINGSTON KTA-MB1066K2/8G 2 x 4 GB DDR3-1066 PC3-8500 voor 83,83 euro

ik ga ermee aan de slag!

Bijdrager
    Peter

Geheugen ga je merken als je tegen de limiet van je 4GB aanzit.
    Je hd vervangen door een SSD ga je veel meer plezier van hebben!

Gr. Peter

Bijdrager
    wizer

wat bedoel je hier precies mee Peter?

ik heb sowieso de Kingston geheugenkaarten besteld, maar als ik meer kan doen om mijn MBP te genezen, hoor ik het graag!

Bijdrager
    wizer

wat bedoel je hier precies mee @pwgiskes?

ik heb sowieso de Kingston geheugenkaarten besteld, maar als ik meer kan doen om mijn MBP te genezen, hoor ik het graag!

(en sorry @Nikita en @SUPERJORN, wist niet hoe ik jullie moest taggen!)

Bijdrager
    Nikita

Uhm… Pixmania staat niet echt super aangeschreven
    Beter om een paar euro meer uit te geven aan een zaak die wel betrouwbaar is.

Bijdrager
    Peter

Ik heb een mid 2009 2,26 GHZ MBP. Heb het geheugen eerder al naar 8GB opgewaardeerd, omdat Aperture en FCP nu eenmaal veel willen hebben.
    Gaf geen merkbare snelheidsverschillen in het reguliere gebruik.
    Een half jaar geleden of zo heb ik een SSD geïnstalleerd als vervanger van de harde schijf.
    Het leek wel of ik een nieuwe machine heb. Dit maakt pas echt verschil!

Succes.

Bijdrager
    wizer

@Nikita deze alle betaalde extra opties zijn inderdaad aangevinkt bij het afrekenen (als reactie op je link), maar deze kan je ook gewoon uitzetten en uiteindelijk heb ik dus gewoon 83,83 euro betaald. In afwachting op het pakketje!

@pwgiskes
    oke dat is goed om te horen, bedankt! welke heb je besteld en heb je dit zelf vervangen? enige tips?

Bijdrager
    jurwis

Ik heb dezelfde macbook pro, en vorig jaar ook 8 gb in plaats van 4 gb geplaatst. ‘T verschil merk ik amper eigenlijk. Sinds vandaag heb ik er een Samsung 840 SSD van 250 gb in, dit verschil merk ik wel écht! Deze dagen redelijk gunstig geprijsd, mijne was 146eu.

Jurwis

Bijdrager
    Peter

Ik heb een Crucial SSD van 256 GB. Volgens mij is het exacte type al niet meer leverbaar.
    De HD uit je MBP is volgens mij 9 mm hoog, ik heb dus ook een SSD van dat formaat er in gestopt.
    Je kunt ook SSD van 7 mm krijgen.

Kijk op ifixit voor handleidingen hoe te vervangen.

Inactief
    Anoniem

Het verhaal kan pwgiskes kan ik bevestigen. Een SSD ga je écht heel erg merken in je prestaties!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.