10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Applol

MBP maximale HDD & waar in te bouwen?

Ik bezit een Apple MacBook Pro 15″: 2.66GHz (mid 2009) en wil graag de HDD van 320GB flink uitbreiden naar 500GB+. Heeft iemand ervaring wat a) het maximaal uitbreidbare geheugen voor dit model is en b) waar dit het beste te doen is (hebben APRs als iCentre/HTR die dingen op voorraad? waar op voorraad te krijgen?) en C) of een SSD/5400/7200 het beste is.

Mijn gebruik is puur excel/word en fotobewerking, geen enorm grote hoeveelheden data.

Thanks!

Moderator
    unSOUND

Grootste wat je kunt krijgen is 1TB. Of Apple resellers die hebben liggen vraag ik me af…

Bijdrager
    elisa9180

Als je wil kan je zelf 2 hdd installeren zie maar in dit filmke

Moderator
    unSOUND

Daarvoor hoef je niet eens naar YouTube….:wink:

SSD in plaats van SuperDrive

Bijdrager
    elisa9180

Dat is inderdaad ook goed merci unSOUND

Bijdrager
    DestroyOhBoy

Kost ook geen drol meer zie ik. 95 Euro voor een 1TB HDD:
    http://www.mycom.nl/Productgroep/Notebook-Harde-Schijf/24692

unSound nog ervaringen met hitteproductie mbt hogere rpm e.d.?

Moderator
    unSOUND

De huidige schijven worden niet zo warm meer als vroeger, dat voorop. Daar komt bij dat juist de aluminium behuizing er wel op berekend is. Trillen en geluid maken kunnen ze nog wel, maar dat verschilt per merk en type. Maar juist die grote modellen zijn meestal geen 7200 rpm, die 1TB schijven die ik heb zijn bijvoorbeeld 5200 RPM, en zijn muisstil en trillen niet.

Bijdrager
    DestroyOhBoy

Mooi, bedankt.
    Dat is het overwegen nog een keer waard.

Bijdrager
    Applol

Is het verschil tussen 7200 RPM en 5200 RPM echt sterk merkbaar? Ik heb liever een stille MBP, dan met veel geluid. Mijn Macbook Air 1G is echt fluisterstil. Geen SDD..

Moderator
    unSOUND

Ligt er helemaal aan wat je er mee doet, maar ik merk met de meeste zaken geen verschil. Ik heb in het verleden diverse testen gedaan met meerdere schijven, en zelfs tussen 4200 en 7200 rpm schijven was het verschil best klein….

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.