8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAnarie

MBP kan aTV niet vinden voor AirPlay

Tja, zoals de titel al zegt. Sinds ruime maand in het bezit van een aTV, met jailbreak en aTV Flash Black. Zeer krachtig apparaatje zo, nooit verwacht! Heb aanvankelijk (ook met JB) de aTV kunnen gebruiken om muziek naartoe te streamen via AirPlay. Dit werkt nu echter niet meer. Laptop blijft poos hangen op “verbinding maken met..” maar haakt na minuutje af. Op zowel aTV als MBP zijn geen instellingen veranderd, alles is up to date. Vreemde is dat ik vanaf aTV wel mijn bibliotheek kan benaderen.

Wie heeft de gulden tip?

Bijdrager
    fatboysmart

Problemen met verbinden zitten meestal in je router… ik zou me daar op richten.
    Eerst herstarten, en als dat niet werkt misschien een keer helemaal opnieuw instellen.

Bijdrager
    MacAnarie

Al geprobeerd, ook dit levert niets op.

Bijdrager
    SanderTreur

Hoe is alles verbonden? Wi-Fi/Ethernet? Ik kan bijvoorbeeld niet mijn aTV besturen als ik mijn iPad verbind met de hotspot van m’n Mac.. wel jammer want ons Wi-Fi is bagger.

Bijdrager
    kingthijs23

Heel veel van dit soort problemen gehoord in de winkel waar ik werk.
    Probeer je Apple tv eens bekabeld aan te sluiten en niet draadloos…
    De problemen die ik ondervond waren bij HP computers…
    probeer dus bekabeld aan te sluiten, het liefst allebei en veel klooi plezier !

Bijdrager
    MacAnarie

@SanderTreur aTV is numvia WiFi verbonden met Airport Extreme. Evenals de MBP en overige iDevices. Vreemde is dat streamen vanaf iPad of iPhone prima gaat.

@kingthijs23 dank voor de tip maar ben niet van plan 50m kabel door het huis te leggen haha. Vreemde is daarbij dat het wel gewerkt heeft draadloos..

Bijdrager
    SanderTreur

Is het niet gewoon de jailbreak / tweak die niet meer werkt? Als de rest namelijk nog wel werkt..

Bijdrager
    MacAnarie

Het heeft steeds gewerkt, dat maakt het zo vreemd. Het is puur de MBP die geen AirPlay verbinding kan maken. iPhone en iPad wel. Als daar iets niet goed zit zouden die het mijns inziens Ook niet kunnen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.