14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    tomco

MBP + InFocus beamer (projector)

Krijg projector InFocus SP 1080 niet verbonden met MBP (Early 2015) met HDMI kabel.
    Een keer, van de tientallen keren proberen, kwam de verbinding wel tot stand. geen idee wat ik dan (anders) deed.
    Op beeldschermvoorkeuren alt indrukken en klikken op “zoek beeldschermen ” levert geen resultaat.
    Heropstarten van MPB: noppes
    heropstarten van Projector: noppes

Bijdrager
    tomco

Andere, ook nieuwe hdmi kabel: noppes
    kan ik die hdmi poort / verbinding ergens controleren of aansturen, op een andere manier dan “zoek beeldschermen”?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

kan ik die hdmi poort / verbinding ergens controleren of aansturen, op een andere manier dan “zoek beeldschermen”?

Op je TV?

Bijdrager
    tomco

ik heb zelf geen andere apparaten met HDMI aansluiting.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Als ik mijn MBP op een beamer aansluit zie ik gelijk mijn desktop op de beamer.
    Zelfde met de TV, moet je natuurlijk wel de source van de tv op HDMI zetten, dan verschijnt mijn bureaublad op de TV.
    “synchrone weergave” staat blijkbaar aan. Als je die uitzet verschijnt op de tv het venster beeldschermvoorkeuren voor SONY TV
    De MBP herkent de TV ook, in de beelschermvoorkeuren staat dan SONY TV.
    Je hoeft dus niet met “zoek beeldschermen” aan de gang.
    Moet gewoon gelijk werken.

Bijdrager
    tomco

Moet gewoon gelijk werken, dacht ik ook. Maar wat als dat niet zo is …. is dus de vraag.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Maar wat zie je dan? Zie je wel het opstartscherm van de projector?
    Of een foutmelding? Op de BenQ zie je “geen signaal” als je niets hebt aangesloten.
    Werkt het menu van de projector wel?

Bijdrager
    TheBigZ

Gebruik je synchrone weergave of Bureaublad uitbreiden? Heb je de andere optie al geprobeerd?

https://support.apple.com/nl-nl/HT202351

Bijdrager
    tomco

opstartscherm van projector is ok, blijft maar zoeken naar een hdmi signaal.
    projector is net nieuw.

zolang de map zoekt naar een extra beeldscherm kan je niet kiezen voor synchrone weergave of iets anders.

Bijdrager
    tomco

Blijft maar zoeken

Map= MBP

Bijdrager
    EagerB0bNerd

projector is net nieuw.

terugsturen?

Bijdrager
    tomco

ik probeer eerst even bij vriend, met eigen mac en projector, waar het kan aan liggen.

Bijdrager
    tomco

Ligt dus aan mijn MBP. HDMI poort werkt niet.
    Voorlopig omzeilt met adapter op de Thunderbolt naar HDMI.
    weet iemand of en hoe ik die HDMI poort softwarematig kan benaderen en herstellen, in de veronderstelling dat het geen mechanisch defect is, natuurlijk.

Bijdrager
    tomco

Blijkbaar heeft het gebruik van de adapter (thunderbolt naar cdmi) de hdmi poort wakker gebliksemd!
    Raar maar waar, want deze werkt terug naar behoren.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.