4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Sarcas

MBP in Windows netwerkje; laat overal .smbdelete files achter

Op ons kleine kantoortje gebruik ik mijn eigen MBP (macOs 10.12.3). Er is een netwerkje van niets, met een desktop PC en drie laptops die allemaal windows draaien. Mijn laptop laat een enorm spoor van files achter op de gedeelde windows-schijf en mijn collega’s worden er gek van.
    In directories waar normaal gesproken een paar documenten zitten, zijn nu ook tientallen files die beginnen met .smbdelete. In het totaal zijn er honderden, waardoor mijn collega’s hun eigen documenten nauwelijks meer weten te vinden. Ik heb wat rondgezicht en ik zie dat dit een probleem is dat al jaren speelt. Er wordt gezegd dat de files vanzelf weer verdwijnen. Mogelijk, maar ik heb er al honderden en honderden en het begint mijn collega’s wat te irriteren. Weet iemand een oplossing?

Dank!

S.

Bijdrager
    janbertwedman

Bijdrager
    fred44nl

Samba kent zgn. veto-files.
    misschien kun je daar iets mee.

https://www.samba.org/samba/docs/using_samba/ch08.html

Bijdrager
    Sarcas

@janbertwedman
    Dank je, maar die pagina had ik ook al gevonden. Helaas wordt er geen oplossing voor het probleem gegeven. Dat ze zelf meestal wel weer verdwijnen is niet goed genoeg.

@fred44nl
    Bedankt, maar ik denk dat dit me wat boven de pet gaat, al denk ik ongeveer te begrijpen wat er gezegd wordt. Ik zou willen dat ik de paar windows 10 pc’s hier zo kon instellen dat alle files die met een punt beginnen systeem- en/of hidden files zijn (en niet getoond worden), dan is mijn probleem ook opgelost.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.