3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Karim Bizid

MBP Headphone output overstuurd

Beste OMTers,

Mijn MacBook Pro is, na een jaar vol gezeur en vele reparaties omtrent een eigenwijze airport card/cable, nu net een paar weken terug en functioneerde prima!
    Totdat ik een aantal dagen terug ’s ochtends in de trein een filmpje wilde checken en ontdekte dat mijn koptelefoon uitgang zwaar overstuurd.

De interne speakers werken prima, maar ik krijg geen fatsoenlijk signaal meer uit de koptelefoon uitgang.

Ik ben geluidstechnicus van beroep en gebruik mijn MBP vaak in combinatie met externe geluidskaarten dus ik heb alles instellingen
    in de “Audio/Midi setup” al een aantal keer gecheckt en aangepast.
    Ik vond de suggestie, op het net, dat het aanpassen van de bitrate voor sommige mensen het verschil maakte, maar voor mij helaas niet.
    Ook kwam ik een stappenlijst tegen waarin ik een aantal files uit mijn Preferences map moest verwijderen (o.a. wat com.apple.itunes files) en dan de machine moest herstarten.
    Toen ik dit deed heeft 1 kant audio het heel even gedaan, maar zodra ik in mijn Audio/MIDI setup de balans verschoof was hij direct weer distorted.
    Dit zou natuurlijk in theorie wel bewijzen dat het een software issue is en geen hardware.

Overigens kwam ik tot de ontdekking dat de balans functie op meerdere machines niet correct werkt.
    1 van mijn collega’s heeft een 13″ MBP en draait dezelfde OSX versie.
    Als hij zijn balans aanpast gebeuren er ook dingen die niet kloppen.

1 of 2 dagen voordat ik dit ontdekte heb ik wel per ongeluk een keer de optische uitgang geactiveerd,
    maar gek genoeg heeft hij, na het terugschakelen, daarna nog wel gewoon gewerkt.

Ik hoop dat jullie mij aan een oplossing kunnen helpen, want ik heb die uitgang toch wel hard nodig.

Info:
    MacBookPro 2011 Early June
    OSX 10.7.4

Wat ik al heb geprobeerd:

Bitrate en clock instellingen aanpassen in de “Audio/MIDI setup”
    OSX 10.7.4 combo update
    Files uit de Preferences map verwijdert

Bijdrager
    flyerking

Deze al gecontroleerd, ben ook geluidstechnieker en dit was bij mij een keer het probleem (stond op +12 db)

Bijdrager
    Karim Bizid

Jazeker, da’s niet het probleem.

Het is daarnaast ook buiten iTunes en m’n interne speakers zijn ok√©.

Weet me echt geen raad meer.
    Ben bang dat ik weer m’n schijf leeg moet halen en een nieuwe OSX installatie moet gaan uitvoeren:(

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.