8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    curly

MBP gehacked?

Het viel me op dat toen ik mijn MBP uit slaapstand haalde dat mijn gebruikersnaam en foto waren veranderd. Opeens was de afbeelding veranderd in een havik. Met mijn wachtwoord kon ik wel inloggen. Apple mail accepteerde vroeg ook naar mijn hotmail wachtwoord, blijkbaar was die “weg”. Ik heb het wachtwoord van hotmail op een andere computer veranderd en dat werkt nu weer. Bij mijn account instellingen van mijn MBP kan ik mijn “oude” foto niet meer terugvinden.

Wat is hier aan de hand en wat kan ik nu het beste doen? Het wachtwoord van mijn MBP en hotmail gebruik ik ook voor andere dingen. Allemaal veranderen?

ps. Ik draai Lion op mijn MBP en ik heb geen Windows daarnaast.

Bijdrager
    stavos

MacBook ergens onbeheerd achter gelaten? En hetzelfde wachtwoord gebruiken voor meerdere accounts is niet verstandig. (het is overigens “hacken” en niet “hecken”)

Bijdrager
    curly

Mijn mbp stond niet ergens onbeheerd achter. Hij stond gewoon bij mijn thuis en ik was ook thuis.
    Tja ik weet dat het niet handig is om voor meerdere accounts hetzelfde wachtwoord te gebruiken, maar hoe doen anderen dat dan?

Op internet moet je echt voor van alles en nog wat een accounts aanmaken. Ik kan toch geen 30 verschillende wachtwoorden uit elkaar houden.

Bijdrager
    McShamus

Doe jezelf een lol en koop 1Password, of een product wat hetzelfde doet.

Bijdrager
    MacBeer2

Of de sleutelhanger, die zit al op de MacBook Pro.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    curly op 22 februari 2012

Op internet moet je echt voor van alles en nog wat een accounts aanmaken. Ik kan toch geen 30 verschillende wachtwoorden uit elkaar houden.

Dus gebruik je unieke wachtwoorden voor belangrijke zaken (inloggen op je computer, online bankieren, internetprovider, DigiD, PayPal, grote online-spellen, e.d.) en kun je gerust één wachtwoord gebruiken voor minder belangrijke dingen (b.v. forums die over je hobby’s of interesses gaan). Die eerste wachtwoorden kun je bewaren in een programma als 1Password of met Sleutelhangertoegang in de map /Programma’s/Hulpprogramma’s.

Bijdrager
    Joffry

Pastor is gratis en ook gemakkelijk, maar niet zo sophisticated als 1Password.

Bijdrager
    defores

“Apple mail accepteerde vroeg ook naar mijn hotmail wachtwoord”
    Dat komt vaker voor hotmail is niet altijd even netjes in combi mail client.

Je gebruikersnaam wijzigt niet zomaar uit zichzelf dan heb je wellicht toch iets gedaan wat het veroorzaakt heeft. Immers stond die in sluimer stand? dus gehacked …. acht die kans heel klein!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.