10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ArthurW

MBP frituurt zichzelf met Chrome

Mijn 13″ MBP uit oktober 2009 is de laatste tijd een beetje van het padje.
    Als ik geen bijzonder zware software draai wordt hij ontzettend heet en gaat de fan regelmatig tot boven de 4000RPM.
    Als ik bijvoorbeeld alleen Mail, iCal, Preview open heb staan en ik ben aan het surfen met Chrome dan eist Chrome soms 70% van de CPU. En gaat het klimaat beheer door het dak. Ook is het scrollen schokkerig alsof hij hard na moet denken. Wat is er aan de hand? En beter, hoe los ik dit op?

Ik heb nooit eerder dit soort problemen gehad en draai over het algemeen veel krachtigere software dan dit, wat nooit problemen oplevert.

Bijdrager
    Lauwrence

Hmm, brakke plugin misschien? Heb je dit met bepaalde (Flash) sites of ook met een normale pagina (als bijv. Google)?

Bijdrager
    ArthurW

Ik heb een maand geleden killfalsh als extensie geinstalleerd maar er inmiddels weer afgehaald.
    Punt is dat ik nooit eerder problemen heb gehad met een te hete laptop. Heb er bijvoorbeeld een halfjaar mee in de tropen moeten werken, dat waren temperaturen van 35 graden en hoger. Maar toen bleef de temperatuur altijd lager en de fan sloeg ook nooit op hol. Toen gebruikte ik nog geen chrome.
    De flash sites die ik bezoek zijn er eigenlijk niet. Alleen de falsh reclame die op veel sites te vinden is.

Bijdrager
    dionysos

Je zegt het al bijna zelf: Chrome gebruikt 70% van cpu…
    Er moet dus ergens een probleem zijn bij chrome zelf. extensie? Plugin(flash?)? Chrome zelf?

Bijdrager
    Vinhelper

Dat is overduidelijk Flash.

Het komt niet door je MacBook Pro, maar door de veranderende content op internet.

Ik heb mijn MacBook ook een keer opengemaakt om stof te verwijderen, maar er was geen stof te vinden. Het komt dus echt door de steeds hogere processorbelasting door Flash, dat deze warm wordt, en de fans volop gaan blazen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Drie maal raden waarom ik zo blij ben met Click2Flash en Click2Plugin?:)

Bijdrager
    r.heijma

En als je nu eens de MBP opstart en stil in een hoekje laat staan? Wat gebeurt er dan? Zet de performance monitor bij dan kan je zien welke processen er lopen.

Bijdrager
    Sciron

Waarom gebruik je Chrome?? Lekker Firefox is toch prima?

Bijdrager
    Vinhelper

Het is maar net wat je ervaringen zijn.

Bij mij komt Firefox de komende 300 jaar niet meer op een Mac. Traaaaaaaaaag.

En Flash is Flash, de browser doet verder niets.

Bijdrager
    Edwin

Tik in de omnibar van Google Chome ‘about:plugins’ en disable Flash tijdelijk en eventuele andere plugins om de fout te zoeken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.