14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    chris24924

MBP + externe monitor + Magic Keyboard

Na lange tijd een iMac te hebben gewild, heb ik dat idee uit m’n hoofd gezet omdat het voor mij niks toevoegt met al 2 MacBook Pro’s in huis. Nu ben ik aan het kijken naar een externe monitor en een bridge om m’n MacBook in te zetten, en dan als soort van iMac te gebruiken. Daar komt dan ook een extra toetsenbord bij, maar als ik die dan wil gebruiken, moet ik dan eerst m’n MacBook openklappen en de verbinding met het toetsenbord tot stand brengen, of vinden ze elkaar gelijk als ze beiden aan staan en ik via m’n externe monitor beeld heb?

Bijdrager
    r.heijma

Ik gebruik een externe monitor plus het scherm van de MB zelf. Heb je twee monitoren.
    Plus daarbij een wireless keyboard en muis. Kan nog een trackpad bij. Werkt super.
    Maar je kunt ook gewoon de MB dichtgeklapt laten. Via het Bluetooth toetsenbord komt de MB uit sleep mode.

Bijdrager
    chris24924

Bedankt voor je reactie, en is het bij jou ook zo dat je toetsenbord niet persé al aan hoeft te staan?

Bijdrager
    Dennvdam

Ik gebruik mijn mbp met een Dell Ultrasharp 27inch scherm en een draadloos Apple toetsenbord. Mac aanzetten, toeklappen, aansluiten en klaar is kees. En voor men mbp in te plaatsen gebruik in de BookArc!:)

Bijdrager
    Targaryen

Ik doe hetzelfde zoals Dennvdam. Asus MX279H via MiniDP > HDMI aan de MacBook Pro. MacBook Pro opstarten, dichtklappen en ik kan typen en muizen met mijn draadloze randapparaten.

Bijdrager
    chris24924

Maar het is niet zo dat je je MacBook met gesloten klep vanuit slaapstand kan activeren met het toetsenbord? Ook niet als de connectie ooit al eens gemaakt is?

Bijdrager
    Targaryen

Je MacBook slaapt niet hé als hij dichtgeklapt is. Anders geeft hij geen beeld door naar het externe beeldscherm.

Bijdrager
    chris24924

Ik bedoel meer van als ik uit school kom, dat ik m’n MacBook nog dichtgeklapt aansluit op m’n monitor en dan via het toetsenbord gelijk wakker te maken, zonder de klep te openen

Bijdrager
    iep

Clamshell mode heet zoiets. Kwestie van alles aansluiten inclusief de power adapter. Daarna kun je de Mac wakker maken met een druk op het toetsenbord of de muis. Als je alles via een Thunderbolt dock of scherm doet zal dat ook werken.

Bijdrager
    chris24924

Aha, en dat is gewoon in te stellen?

Bijdrager
    r.heijma

Toetsenbord is nooit uit. Of anders moet je even op het knopje drukken maar de Mac wordt er wel wakker van. Ook als die dicht is.

Bijdrager
    chris24924

Dat is mooi om te horen! Bedankt!

Bijdrager
    iep

Daar hoef je niets aan in te stellen, doet ie standaard. Bij het bluetooth keyboard kan het zijn dat je die inderdaad nog eventjes uit z’n slaapstand moet halen/aan zetten.

Bijdrager
    chris24924

Alles stond al goed ingesteld en het werkt allemaal perfect!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.